ads

Jumaat, 24 Januari 2014

06 di temerloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di temerloh - Google Blog Search


(Gambar) Kemalangan Maut <b>Di</b> Jambatan <b>Temerloh</b> | Oh! Artis

Posted: 20 Jan 2014 11:52 PM PST

Satu kemalangan maut telah berlaku di Jambatan Temerloh menyebabkan kesesakan lalulintas yang amat teruk ketika ini. Kepada yang melalui jalan ini, diminta untuk mencari jalan alternatif lain. Laporan penuh kemalangan ini akan dikemaskini nanti.

kemalangan-temerloh
kemalangan-temerloh
kemalangan-temerloh
kemalangan-temerloh
kemalangan-temerloh
kemalangan-temerloh

Memandulah dengan cermat, ingatlah orang yang tersayang.

Psst: Sumber dari rakan WhatsApp Oh! Media. Jadi sebahagian dari penyampai maklumat di Oh! Media dengan berkongsi ke WhatsApp 012 923 1562

Notis: Kami sedang melakukan proses menghubungkan ke semua artikel di beberapa laman web kami ke dalam satu hub secara berperingkat bagi memudahkan anda. Jadi jangan hairan jika artikel yang tidak berkenaan dengan artis juga ada di sini pada ketika ini. Kesulitan amatlah dikesali.

di negeri pahang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri pahang - Google Blog Search


<b>Pahang</b> Daily Online: Panas: 11 Ketua Pemuda UMNO <b>Negeri</b> <b>...</b>

Posted: 21 Jan 2014 08:42 PM PST

KUALA LUMPUR, 22 Jan - Seramai sebelas orang Ketua Pemuda UMNO Bahagian di Negeri Pahang telah mengadakan satu sidang media tergempar di Hotel Istana dekat sini petang semalam. Antara agenda utama mereka ialah membantah tindakan Ketua Pemuda UMNO Malaysia, Khairy Jamaluddin yang telah melantik Ketua Pemuda UMNO Bahagian Pekan, Shahruddin Ahmad sebagai Ketua Pemuda UMNO Pahang. Salah sorang wakil kumpulan terbabit, Muhammad Faiz Hashim berkata mereka amat kecewa kerana Khairy langsung tidak melayan dan mengendahkan memorandum yang telah dihantar kepada beliau sejak dua minggu yang lalu. Lantaran itulah mereka bersepakat untuk mengadakan sidang media bagi membantah secara rasmi tindakan Khairy yang melantik Ketua Pemuda UMNO Negeri tanpa melalui sokongan padu daripada majoriti Ketua Pemuda UMNO Bahagaian dari seluruh negeri Pahang. Menurut Faiz yang juga merupakan Ketua Pemuda UMNO Indera Mahkota, antara lain mereka mahu Khairy menarik balik arahan perlantikan tersebut dan menyokong supaya Ketua Pemuda UMNO Bera iaitu Mohd Zoolihsan Ahmad diangkat sebagai Ketua Pemuda UMNO Pahang yang baru. Menurut Faiz lagi antara isi kandungan memorandum yang dihantar kepada khairy itu ialah Shahruddin Ahmad, Ketua Pemuda Pekan sebelum dilantik secara sedar dan penuh pasti berjanji dihadapan 10 orang Ketua Pemuda UMNO Bahagian di dalam satu perjumpaan awal di hotel yang sama di sini (Istana Hotel), menyatakan persetujuan bahawa Ketua Pemuda Bera sebagai Naib Ketua Pemuda UMNO Negeri dan sekiranya Ketua Pemuda Bera tidak dilantik sebagai Naib Ketua Pemuda UMNO Negeri  maka beliau atas semangat setiakawan dan perpaduan dengan sendiri akan menolak jawatan sebagai Ketua Pemuda Negeri. Justeru katanya Perlantikan Shahruddin sebagai Ketua Pemuda Negeri tidak lagi mendapat sokongan majoriti Ketua-ketua Pemuda Bahagian dan adalah lebih membimbangkan sekiranya perlantikan ini didasari oleh pihak-pihak tertentu yang berkepentingan dan telah pun mencaturkan perlantikan Shahruddin sebenarnya.

Muhammad Faiz Hashim bercakap kepada media selepas majlis tersebut
Sebelas Ketua Pemuda UMNO terbabit tunjukkan memrondum buat Khairy itu
Katanya lagi, Shahruddin langsung tiada inisiatif uuntuk mencari jalan penyelesaian, mahupun mengadakan perjumpaan dengan semua Ketua-Ketua Pemuda UMNO Bahagian walaupun telah dinasihati oleh beberapa Ketua Pemuda Bahagian yang situasi ketika itu masih didalam pertimbangan agar Ketua Pemuda UMNO Bahagian Pekan (Shahruddin) sebagai Ketua Pemuda UMNO Negeri berjumpa seorang demi seorang memberi  penjelasan dalam menjernihkan kembali keadaan, namun nasihat yang diberi langsung tidak diendah. "Kami majoriti Ketua Pemuda UMNO Bahagian hilang kepercayaan kepada Shahruddin kerana beliau gagal mendengar pandangan dan suara akar umbi dan gagal memupuk kemesraan yg baik. Demi kelangsungan politik, perpaduan yang menyeluruh Pemuda UMNO Negeri Pahang, Kami majoriti 11 Ketua Pemuda UMNO Bahagian-Bahagian di Negeri Pahang, dengan ini secara sebulat suara menyokong penuh Zoolihsan selaku Ketua Pemuda Bera dilantik sebagai Ketua Pemuda UMNO Negeri Pahang yang baru. Keyakinan dan kepercayaan kami semua amat tinggi kepada Zoolihsan dalam memastikan pemuda pahang terus bersatu dan terus diupayakan", kata Faiz. "Kami juga majoriti 11 Ketua Pemuda Bahagian tidak akan menerima jawatan sebagai Ketua Pemuda UMNO  Negeri dan tidak akan menerima perlantikan mana mana Ketua Pemuda UMNO Bahagian yang lain selain daripada Zoolihsan, Ketua Pemuda Bera. Kami amat yakin dengan kebijaksanaan YB Khairy Jamaludin sebagai Ketua Pemuda Malaysia akan memberikan pempertimbangkan sewajarnya Memorandum Kami ini demi Kebaikan Seluruh Pemuda UMNO Pahang", tambah Muhammad Faiz lagi.

Shahruddin ketika buat laporan polis pembangkang hina Perdana Menteri
[Khairy selaku Ketua Pemuda UMNO Malaysia sepatutnya mendengar suara akar umbi dan bukannya menggunakan kuasa veto beliau semata-mata untuk melantik mana-mana Ketua Pemuda UMNO Negeri. Jika tidak, pasti sesuatu yang lebih buruk akan berlaku sekiranya calon yang dilantik tidak mendapat sokongan padu daripada majoriti Ketua Pemuda UMNO Bahagian seperti ini. Difahamkan, hanya dua bahagian selain Pekan yang menyokong perlantikkan Shahruddin Ahmad sebagai Ketua Pemuda UMNO Negeri Pahang berbanding sebelah yang menolak perlantikan tersebut. Perubahan perlu dilakukan secara adil dan saksama agar perpaduan dan semangat setia kawan tetap wujud dalam parti. Jika berlaku krisis kepimpinan seperti ini, maka mana mungkin kerjasama yang terbaik dapat dilakukan. Ini akan memberi impak yang besar terhadap persediaan UMNO dalam menghadapi Pilihanraya Umum Ke-14. Oleh itu, Khairy perlulah dengar suara pihak lain sebelum buat apa jua keputusan yang boleh menimbulkan kontroversi].

06 di pekan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di pekan - Google Blog Search


7 Gambar kemalangan maut Grand Livina rempuh 2 motosikal <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 20 Jan 2014 01:13 AM PST

http://tengoktvonline.blogspot.com/2014/01/gambar-kemalangan-maut-grand-livina.html


PONTIAN: Tiga maut dan seorang cedera ringan dalam kemalangan di Kilometer 41, Jalan Pontian-Johor Bahru, Pekan Nenas di sini, jam 6.40 pagi tadi.

Kemalangan berlaku di depan Depoh Tahanan Imigresen Pekan Nenas membabitkan dua motosikal dan sebuah kenderaan pelbagai guna Nissan Grand Livina.

Mangsa yang maut ialah Md Hisham Md Khalil, 41, dan dua beradik, Ang Kim Sing, 58, dan Ang Kim Sai, 50.

Mangsa yang cedera ialah seorang wanita yang juga pemandu Grand Livina. -Harian Metro

Sumber Gambar: Daily Traffic Report






06 di gebeng - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di gebeng - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di gebeng</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jan 2014 07:49 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

06 di lanchang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di lanchang - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di lanchang</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jan 2014 08:22 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di lanchang</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Dec 2013 07:03 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Kerajaan Sudah Lama Rancang Bangunkan <b>Lanchang</b>

Posted: 18 Dec 2013 02:14 AM PST

TEMERLOH – Kerajaan telah lama berhasrat memajukan Lanchang, di sini dengan menggantikan deretan rumah kedai usang sedia ada dengan bangunan baru lebih tersusun. Adun Lanchang, Datuk Mohd Sharkar Shamsudin berkata, perancangan itu dikemukakan sejak 15 tahun lalu tetapi masih belum melaksanakannya kerana kawasan tersebut didiami penduduk. Bagaimanapun katanya, keadaan semasa sangat mendesak supaya Lanchang dibangunkan berikutan berpotensi menjadi kawasan eko pelancongan. "Saya mengalu-alukan cadangan penduduk yang mahukan Lanchang berwajah baru kerana sejak lebih 50 tahun kawasan ini tidak berubah sedangkan kawasan lain seperti Triang, Kerayong di Bera dan Karak, Bentong sudah jauh berubah," katanya. Beliau berkata demikian mengulas laporan Sinar Harian semalam berhubung isu Lanchang perlu berubah wajah. Dalam laporan tersebut, penduduk menggesa pihak berkaitan membangunkan pekan Lanchang menjadi bandar baru yang lebih tersusun. Mohd Sharkar berkata, kawasan yang dirancang pembangunan di Lanchang itu sebahagiannya tanah hak milik manakala sebahagian lagi tanah diduduki atas lesen pendudukan sementara (TOL). Menurutnya, kerajaan juga merancang melebarkan jalan di kawasan itu yang pesat membangun khususnya dari sektor pelancongan. Beliau berkata, bagi melaksanakannya, Majlis Perbandaran Temerloh (MPT) dan Jabatan Kerja Raya (JKR) perlu keluarkan notis kepada penduduk di kawasan itu untuk mengosongkan bangunan tersebut bagi membangunkannya. #selanjutnya

BLOG PAHANG: 06 <b>di lanchang</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Dec 2013 07:39 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di lanchang</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Dec 2013 07:03 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di lanchang</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Dec 2013 07:17 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di lanchang</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Nov 2013 07:01 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di lanchang</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Oct 2013 07:34 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di lanchang</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Oct 2013 07:23 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

seram kot!!!!: Kisah benar gigitan langsuir - <b>di lanchang</b> temerloh

Posted: 23 Mar 2013 05:21 AM PDT





Seperti biasa admin akan terima log call untuk sesuatu kawasan, petang ni admin ada installation di Bera, Pahang, tepat jam 11pagi admin gerak ke bera, Pahang. Memandangkan admin tinggal di raub, admin jarang lalu di kawasan lanchang – temerloh – bera.

Kerana jalan tidak berapa elok. Seingat admin hanya 2 kali sahaja ikut lanchang ke temerloh. Sampai di bera 1.30 petang. Ehm tempat yang baru di buka, kerana sebelum beroperasi sesuatu bangunan, admin orang pertama kena ada di sana. Untuk installation router network. Setibanya di sana pakcik tu hanya bagi kunci dan dia mengatakan selepas siap call pakcik,ehmm.

Kerana dia ada tugas lain di tempat lama. Agak menyeramkan kerana tiada seorang pun yang ada disitu kecuali admin.admin perlu selesai segera kerana risau balik keadaan gelap dengan bangunan yang baru dan tiada penghuni. Dengan bangunan yang agak besar..setelah selesai tepat jam 6.30 petang, admin pun bergegas pulang. Setiba di temerloh jam 7.30 petang admin singgah solat di masjid temerloh.

Hari semakin lewat malam perut pun semakin lapar, bergegas hendak pulang. mungkin hari dah semakin malam admin membuat keputusan untuk balik ke raub melalui highway temerloh – bentong – raub. selepas ambil tiket di plaza toll temerloh admin terhidu sesuatu yang sangat wangi, admin cuba tutup tingkap kereta man tahu mungkin akan hilang tapi wangian sangat kuat hingga sampai ke otak, untuk menyedapkan hati admin mungkin ini wangian bunga di waktu malam. Ada sesetengah bunga mengeluarkan wangian di waktu malam.

Admin teruskan perjalanan dalam 1 kilometer akan tiba di exit lancahang, tiba2 hati admin berbelah bagi samaada terus mengikut perjalanan ke exit bentong atau exit lanchang. Sehingga admin hampir langgar border exit lanchang. Jantung berdegup kencang apabila memasuki exit lanchang. Ada sesuatu suara yang menyuruh admin ikut lanchang untuk tiba ke raub. Jantung semakin dup dap selepas membuat pembayaran di plaza tol lanchang. Dengan jam tepat pukul 8.45 malam hujan turun renyai2.

Dalam hati admin mengatakan waktu awal lagi baru pukul 9.malam..takde hal punye.

Admin rasa hairan kenapa tiada satu pengguna jalan raya di lanchang. Pelikk..hujan masih renyai2 lagi ni. Takkan dah tido kot Penduduk kawasan bukit damar ni. Perjalanan yang agak kelam kerana tiada lampu jalan, kiri kanan pokok2 hutan Bermainla benda2 menyeramkan di kepala admin, ahh.. persetankan semua itu.. Tiba2 sampai di suatu kawasan gelap kereta admin jadi berat, takkan kot. Admin tengok gear, ishh gear di tangan kiri. Gear 3 ni takkan berat kot.

Admin tukar gear 2 kereta semakin berat. Macam nak pecah gear box. Admin buat macam biasa, hendak call ayah tapi line takdo pulok. Admin tengok cermin pandang belakang ehh macam ada seseorang duduk di kerusi belakang sebelah kanan admin, siapa pulok ni, mengucap panjang….dengan rambut mengurai hanya memandang ke bawah. Admin cuba buka lampu di dalam kereta tu hilang, tutup lampu benda tu ada balik, admin tolak cermin pandang belakang keatas keran takut nak pandang.. admin buka cd ayat2 al-quran, ayat2 ruqayah yang ayah admin berikan.

Kerana dia tahu anaknya selalu outstation..hampeh rosak pulok cdnya, mungkin terdedah matahari panas kot. Admin pasang cd kumpulan wings, admin putarkan lagu sejati. Admin hairan sejak bila ada suara perempuan bernyanyi bersama awie. Admin ulangkan sekali lagi, memang sah suara perempuan bernyanyi bersama awie. Astaghfirullahaladzim..

Memang sah aku dah kene. Mengikut pengalaman admin yang selalu outstation benda setan ni selalu kacau admin hanya main kat luar je. Contoh macam bayi merangkak di maran, perut terburai di karak (sama macam cerita KRU Karak tu), lembaga hitam di karak.(admin hampir kemalangan).

Tiba2 admin terasa sakit di bahagian leher. Aduss bisa rasanya, penat agaknya..admin pandang ke depan dan cermin sisi masih tiada kereta, tiba ada satu kereta iswara ikut belakang admin dengan main2 lampu tinggi. Apa agaknya iswara ni nak..admin betulkan balik cermin pandang belakang dan tengok tiada lagi benda rambut mengurai tu. Tapi yang menghairankan kenapa kereta iswara tu masih main lampu tinggi dengan admin.

Pelikkk…admin rasa macam langsuir tu berada di atas bumbung kereta ni..biar jela..admin teruskan perjalanan.. setibanya di rumah raub. Admin kelam kabut masuk ke rumah, admin mandi, solat makan dan tidur.

Tido dengan lena tiada mimpi apa, ehm mungkin penat kot. Besok pagi admin bangun leher rasa panas, kenapa panas ni. Admin lihat di cermin astaghfirullahaladzim ada tiga kesan gigitan gigi di leher admin. Berbentuk gigi, setiap satu gigi berbentuk segitiga.

Admin call ayah admin dia mengatakan bentuk gigi itu macam mana. Admin terangkan kepada ayah..ayah mengatakan memang sah langsuir..tapi jangan risau kerana dia kacau sesiapa sahaja yang lalu di kawasan itu. Ayah admin mengajar cara merasa gigitan langsuir di leher. Dengan mengucap selawat NABI sambil rasa dengan jari. Ada sesuatu benda tajam di leher admin. Ayah mengatakan mungkin gigi langsuir (macam kelakar) admin ambil kapas putih dan keluarkan gigi tersebut dan bakar.

Petang tu admin pulang ke K.L perlu jumpa ayah untuk perubatan lebih lanjut. Setibanya di depan rumah (magrib), bulu roma berlakang tengkuk admin meremang, ahh persetankan semua tu, dah sampai rumah ayah pun. Malam tu admin kena kacau lagi masa nak tido. Ada sesuatu yang geletekkan jari kaki admin.
Ayah pun mengatakan ada kesan kertas terbakar di depan rumah admin tapi yang peliknya diatas tikar. Tetapi tikar tiada kesan terbakar, 2 kali benda ni berlaku,

p/s: kepada sesiapa yang ada pengalaman seram di sekitar pahang sila berkongsi dengan admin ada banyak pengalaman admin berkaitan mahkluk halus ni, maklumla kerja selalu outstation

http://mynewspaperss.blogspot.com/20...langsuir.html#

BLOG PAHANG: 06 <b>di lanchang</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Nov 2013 07:33 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di lanchang</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Nov 2013 07:05 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di lanchang</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Nov 2013 06:33 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di lanchang</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Oct 2013 07:19 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di lanchang</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Oct 2013 07:01 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Peserta jalan kaki Walk4Malaysia sampai Putrajaya dari <b>Lanchang</b> <b>...</b>

Posted: 03 Oct 2013 11:36 PM PDT

Peserta Walk4Malaysia, Mohd Noor Mat, 47, dilaporkan telah tiba di Putrajaya jam 11.30 pagi ini disambut Timbalan Menteri Belia dan Sukan Datuk M Saravanan di bangunan Kementerian Belia dan Sukan.Mohd Noor tiba diiringi 90 peserta daripada Majlis Sukan Negeri Terengganu (MSNT) dan Majlis Belia Negeri Terengganu (MBNT).

Mohd Noor sebelum ini bernazar mahu berjalan kaki dari Kuala Besut ke Putrajaya sejauh 600 kilometer sekiranya calon Barisan Nasional (BN) Tengku Zaihan Che Ku Rahman menang kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kuala Besut.

Beliau dikatakan bermula jalan menuju ke Putrajaya pada 22 September yang lalu dan baru semalam diberitakan baru tiba hampir Lanchang pada tengah hari. Jarak dari Lanchang ke Putrajaya dikatakan hampir 130km jika melalui Kuala Lumpur. Ramai yang tertanya-tanya bagaimana Mohd Noor yang berada di Lanchang semalam telah memecut dengan berjalan kaki untuk sampai ke Putrajaya dalam masa sehari iaitu hari ini! Mungkinkah beliau melalui jalan belakang turun ke Triang,Pahang untuk memasuki Kuala Pilah yang jaraknya lebih dekat?

BLOG PAHANG: 06 <b>di lanchang</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Oct 2013 07:17 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di lanchang</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Oct 2013 07:23 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

seram kot!!!!: Kisah benar gigitan langsuir - <b>di lanchang</b> temerloh

Posted: 23 Mar 2013 05:21 AM PDT





Seperti biasa admin akan terima log call untuk sesuatu kawasan, petang ni admin ada installation di Bera, Pahang, tepat jam 11pagi admin gerak ke bera, Pahang. Memandangkan admin tinggal di raub, admin jarang lalu di kawasan lanchang – temerloh – bera.

Kerana jalan tidak berapa elok. Seingat admin hanya 2 kali sahaja ikut lanchang ke temerloh. Sampai di bera 1.30 petang. Ehm tempat yang baru di buka, kerana sebelum beroperasi sesuatu bangunan, admin orang pertama kena ada di sana. Untuk installation router network. Setibanya di sana pakcik tu hanya bagi kunci dan dia mengatakan selepas siap call pakcik,ehmm.

Kerana dia ada tugas lain di tempat lama. Agak menyeramkan kerana tiada seorang pun yang ada disitu kecuali admin.admin perlu selesai segera kerana risau balik keadaan gelap dengan bangunan yang baru dan tiada penghuni. Dengan bangunan yang agak besar..setelah selesai tepat jam 6.30 petang, admin pun bergegas pulang. Setiba di temerloh jam 7.30 petang admin singgah solat di masjid temerloh.

Hari semakin lewat malam perut pun semakin lapar, bergegas hendak pulang. mungkin hari dah semakin malam admin membuat keputusan untuk balik ke raub melalui highway temerloh – bentong – raub. selepas ambil tiket di plaza toll temerloh admin terhidu sesuatu yang sangat wangi, admin cuba tutup tingkap kereta man tahu mungkin akan hilang tapi wangian sangat kuat hingga sampai ke otak, untuk menyedapkan hati admin mungkin ini wangian bunga di waktu malam. Ada sesetengah bunga mengeluarkan wangian di waktu malam.

Admin teruskan perjalanan dalam 1 kilometer akan tiba di exit lancahang, tiba2 hati admin berbelah bagi samaada terus mengikut perjalanan ke exit bentong atau exit lanchang. Sehingga admin hampir langgar border exit lanchang. Jantung berdegup kencang apabila memasuki exit lanchang. Ada sesuatu suara yang menyuruh admin ikut lanchang untuk tiba ke raub. Jantung semakin dup dap selepas membuat pembayaran di plaza tol lanchang. Dengan jam tepat pukul 8.45 malam hujan turun renyai2.

Dalam hati admin mengatakan waktu awal lagi baru pukul 9.malam..takde hal punye.

Admin rasa hairan kenapa tiada satu pengguna jalan raya di lanchang. Pelikk..hujan masih renyai2 lagi ni. Takkan dah tido kot Penduduk kawasan bukit damar ni. Perjalanan yang agak kelam kerana tiada lampu jalan, kiri kanan pokok2 hutan Bermainla benda2 menyeramkan di kepala admin, ahh.. persetankan semua itu.. Tiba2 sampai di suatu kawasan gelap kereta admin jadi berat, takkan kot. Admin tengok gear, ishh gear di tangan kiri. Gear 3 ni takkan berat kot.

Admin tukar gear 2 kereta semakin berat. Macam nak pecah gear box. Admin buat macam biasa, hendak call ayah tapi line takdo pulok. Admin tengok cermin pandang belakang ehh macam ada seseorang duduk di kerusi belakang sebelah kanan admin, siapa pulok ni, mengucap panjang….dengan rambut mengurai hanya memandang ke bawah. Admin cuba buka lampu di dalam kereta tu hilang, tutup lampu benda tu ada balik, admin tolak cermin pandang belakang keatas keran takut nak pandang.. admin buka cd ayat2 al-quran, ayat2 ruqayah yang ayah admin berikan.

Kerana dia tahu anaknya selalu outstation..hampeh rosak pulok cdnya, mungkin terdedah matahari panas kot. Admin pasang cd kumpulan wings, admin putarkan lagu sejati. Admin hairan sejak bila ada suara perempuan bernyanyi bersama awie. Admin ulangkan sekali lagi, memang sah suara perempuan bernyanyi bersama awie. Astaghfirullahaladzim..

Memang sah aku dah kene. Mengikut pengalaman admin yang selalu outstation benda setan ni selalu kacau admin hanya main kat luar je. Contoh macam bayi merangkak di maran, perut terburai di karak (sama macam cerita KRU Karak tu), lembaga hitam di karak.(admin hampir kemalangan).

Tiba2 admin terasa sakit di bahagian leher. Aduss bisa rasanya, penat agaknya..admin pandang ke depan dan cermin sisi masih tiada kereta, tiba ada satu kereta iswara ikut belakang admin dengan main2 lampu tinggi. Apa agaknya iswara ni nak..admin betulkan balik cermin pandang belakang dan tengok tiada lagi benda rambut mengurai tu. Tapi yang menghairankan kenapa kereta iswara tu masih main lampu tinggi dengan admin.

Pelikkk…admin rasa macam langsuir tu berada di atas bumbung kereta ni..biar jela..admin teruskan perjalanan.. setibanya di rumah raub. Admin kelam kabut masuk ke rumah, admin mandi, solat makan dan tidur.

Tido dengan lena tiada mimpi apa, ehm mungkin penat kot. Besok pagi admin bangun leher rasa panas, kenapa panas ni. Admin lihat di cermin astaghfirullahaladzim ada tiga kesan gigitan gigi di leher admin. Berbentuk gigi, setiap satu gigi berbentuk segitiga.

Admin call ayah admin dia mengatakan bentuk gigi itu macam mana. Admin terangkan kepada ayah..ayah mengatakan memang sah langsuir..tapi jangan risau kerana dia kacau sesiapa sahaja yang lalu di kawasan itu. Ayah admin mengajar cara merasa gigitan langsuir di leher. Dengan mengucap selawat NABI sambil rasa dengan jari. Ada sesuatu benda tajam di leher admin. Ayah mengatakan mungkin gigi langsuir (macam kelakar) admin ambil kapas putih dan keluarkan gigi tersebut dan bakar.

Petang tu admin pulang ke K.L perlu jumpa ayah untuk perubatan lebih lanjut. Setibanya di depan rumah (magrib), bulu roma berlakang tengkuk admin meremang, ahh persetankan semua tu, dah sampai rumah ayah pun. Malam tu admin kena kacau lagi masa nak tido. Ada sesuatu yang geletekkan jari kaki admin.
Ayah pun mengatakan ada kesan kertas terbakar di depan rumah admin tapi yang peliknya diatas tikar. Tetapi tikar tiada kesan terbakar, 2 kali benda ni berlaku,

p/s: kepada sesiapa yang ada pengalaman seram di sekitar pahang sila berkongsi dengan admin ada banyak pengalaman admin berkaitan mahkluk halus ni, maklumla kerja selalu outstation

http://mynewspaperss.blogspot.com/20...langsuir.html#

!!ajax85!!: Gajah <b>di lanchang</b>

Posted: 20 May 2013 08:33 AM PDT

Siapa pernah g kuala gadah di lanchang..ada apa disana..sesiapa yg ingin berkelah cuba lah pergi ke pusat pemulihan gajah di lanchang..anda akan merasa sesuatu kelainan apabila berada disana

BLOG PAHANG: 06 <b>di lanchang</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Nov 2013 07:21 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Peace...: 1 Syawal 1434H @<b>Lanchang</b>

Posted: 20 Aug 2013 08:15 PM PDT

Hari ni dah 14 Syawal, baru terhegehhegeh nak cite pasal 1 Syawal. Memang terbaeklah ninironna oi. acaner.. mood nak storimori pasal raya masih lagi bercuti sakan. mihmihmih. ok.. dah.. mari ninironna taipkan ceritaceriti kami di 1 Syawal.

seperti tahuntahun sebelumnya, raya pertama dan kedua kami akan beraya di Lanchang dulu. yippieee.... bolehlah makan kuah kacang n rendang bonda. malam raya, kanakkanak ribena xnak tido awal pulak dah. xabeh main lagi. aiseh.. camne nih? ibuayah nak g dating ke Temerloh nih. baeklah... gunakan kuasa veto seorang ibu.. 'kanakkanak..sila tido sekarang supaya besok pagi boleh bangun awal untuk pakai baju baru. tidooooo... '. 10 minit...20 minit... 30 minit.. xtidotido lagi.. baeklah... xnak tido sudah. ibuayah kuar dululah.. tata... hahahahahaha... gitulah cite di malam raya. xtaulah diaorang tido kul bape.


di pagi 1 Syawal yang indah, mudahnya kejut kanakanakribena nih.. garagara nak pakai baju baru, nak berhari raya dan nak duit raya. sementara yang lelaki ke masjid, kami tinggal di rumah. 4 Aiman, ayah dah siap uruskan sebelum ke masjid. ibu hanya perlukan siapkan 2 aiman yang kecik.' ibu.. nak mektup... ' 'anakanak.. sila cari oter kamu...' 'oterrrr... nak mektup...' zasss.. oter pun mektupkan memasing. pastu muncung panjang sejengkal.. hahahahahah...


semua dah cantik, dah comel, dah wangi.. mari posing gedik dulu... lambat pulak herohero nih balik dari masjid.. mektup dah nak cair nih...


inilah dia kanakanak yang bikin panas di rumah moyang. mood ayra adalah terbaik. pantang ajak bergambar, terus senyum lebor.


posing gedik bersama keluarga pulak. moyang sila amik tempat dulu. cicitcicit pun sama. yang separuh muda separuh remaja, amik tempat cepattt... arahan dari ketua.


aiyakkk.. setiap tahun yea.. setiap tahun.. afifflah yang paling payah nak ajak berposing. memang kena amik hati dia dulu. suh duk bawah xnak. nak duduk sebelah nenek. ok.. baiklah.. tuh nenek tengah bagi tazkirah pendek la tu. tengok..semua orang pandang dia. hahahahahahaha


dengan menggunakan khidmat jurugambar import, maka dapatlah kami berposing sekeluarga. like banyak x. gambar sopan semuanya


next.. free style semua.... me like jugak. free style arissa adalah pejam mata.  mamat baju pink pekat kat bawah tu.. control macho.. hamboi taufiq...


last but not least, inilah gambar keluarga kecil ninironna. SELAMAT HARI RAYA.... 
tengah duk posing gedix, sekali tetamu sampai. tunggu jap yea tetamu. pastu rumah pun terus jadi riuhrendahhuruhara.. hahahaha.... setel 2 keluarga datang, masa untuk kami g beraya pulak. dalam duk sibuk bersiap, sekali ada budakbudak datang pulak. adoi.. xrajin nak melayan.. terus hulur duit raya jer. hahahahah... tengahari tu, kami serbu dua rumah jer. pastu balik..rehat dan zzzzzz... pas asar.. kita sambung beraya ke dua rumah lagi... bawak moyang g beraya. seronok semuanya...

BLOG PAHANG: 06 <b>di lanchang</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Dec 2013 07:29 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Posted:

[unable to retrieve full-text content]

06 di bukit ibam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di bukit ibam - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit ibam</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jan 2014 07:32 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Gotong Royong <b>Di</b> Masjid An-Nahdhah <b>Bukit Ibam</b>

Posted: 08 Sep 2013 11:15 PM PDT

Salam 1Malaysia.
Salam sejahtera...
Pada hari Ahad 08 September bertempat di Masjid An-Nahdhah Bukit Ibam satu kerja amal dilaksanakan dimana pemuda belia bersama warga AJK Masjid bertungkus lumus dalam gotong royong yang dijalankan.
Terimakasih kepada pemuda yang sanggup menghadirkan diri membantu dalam aktiviti yang mulia ini.Andaikata dikesempatan lain maka golongan ini jua lah yang bersedia membantu terimakasih sekali lagi.


06 di mentakab - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di mentakab - Google Blog Search


Foto Peragut Bersembunyi Dalam Longkang 3 Jam <b>Di Mentakab</b>

Posted: 21 Jan 2014 05:43 AM PST


Setelah 3 jam Orang ramai berusaha bersama anggota PDRM, peragut dan perompak yang larikan diri di dalam longkang bawah tanah telah berjaya diberkas di dalam longkang yang jarak 300 m dari laluan dia masuk! 


Beg tangan yang diragut (Milik manager KFC termasuk jumlah duit yang hampir RM20,000 ), senjata , topi keledar dan barang2 peragut semua berjaya dijumpai dalam longkang juga! 
Syukur Syukur Syukur! Akhirnya kita dah berjaya selesai kes rompakan ini bersama2 !

Lokasi : Bandar Mentakab
Sumber FB

06 di kampung awah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di kampung awah - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di kampung awah</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Jan 2014 03:46 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kampung awah</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Dec 2013 03:08 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Kerajaan <b>Di</b> Gesa Naik Taraf Jalan Jengka - <b>Kg</b>.<b>Awah</b>

Posted: 05 Sep 2013 11:00 AM PDT

JENGKA - Suara masyarakat bercerita tentang jalan Kampung Awah-Bandar Tun Abdul Razak Jengka hingga ke Simpang Kampung Awah dikatakan hangat diperkatakan di kedai kopi di tanah rancangan Felda. Kisahnya bukan sahaja mendapat perhatian pengguna jalan itu tetapi mendapat perhatian media yang memuatkan akan bahayanya melalui jalan berkenaan. Keadaan itu memerlukan Kerajaan Pusat, Felda dan kerajaan negeri segera mengumumkan peruntukan bagi menaik taraf jalan berkenaan. Sudah sampai masanya projek itu dilaksanakan segera kerana masyarakat di sini memerlukan rangkaian jalan raya lebih sempurna dan bukannya yang mengancam nyawa. Jalan tersebut mepunyai kelasnya tersendiri kerana laluan tersebut menjana ekonomi dan pendidikan yang majoritinya bumiputera. Laluan tersebut semakin sempit dan tidak lagi seimbang bagi menampung jumlah kenderaan yang tinggi tanpa mengira masa termasuk musim perayaan. Namun, pada cuti Hari Raya Aidilfitri baru-baru ini, dianggarkan kira-kira 100,000 kenderaan yang dipercayai dari perantauan pulang berhari raya di tanah rancangan. Ada generasi baharu Felda mengeluh melihat mutu jalan yang dilalui mereka semasa kecil masih tidak berubah sedangkan Bandar Tun Abdul Razak Jengka semakin pesat membangun. Sudahlah kualiti jalan tidak elok dan sempit ditambah lagi ada laluan yang garisan putih tidak jelas sehingga menyukarkan pemanduan malam atau waktu hujan. Rakyat kini memerhati dan menilai mutu perkhidmatan kerajaan selepas 100 hari dan menjadi tanda aras kejayaan cemerlang Barisan Nasional (BN) dalam pilihan raya umum akan datang. #sumber

BLOG PAHANG: 06 <b>di kampung awah</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Aug 2013 03:24 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kampung awah</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Aug 2013 03:18 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kampung awah</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Jul 2013 03:11 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kampung awah</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jul 2013 03:18 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kampung awah</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Jun 2013 03:25 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Noraza nafi diikat di Felda <b>Kg Awah</b> - UMNO kena fitnah ! | Ameno <b>...</b>

Posted: 28 Dec 2012 08:19 AM PST

Rujuk gambar bawah neh geng ;



Beberapa hari lepas ramai yang sebarkan gambar neh. Dengan aku2 sekali share kat page aku. 

Tetapi masalah sekarang individu yang di anggap telah di ikat oleh penyokong2 umno tue sebenarnya tak di ikat langsung. Telah wujud salah faham disini dan aku terpanggil nak betulkan salah faham tersebut.


Ketua Penerangan Persatuan Anak-Anak Peneroka Felda (Anak), Noraza Muda menafikan laporan sebuah akhbar komuniti yang menyiarkan gambarnya didakwa ditahan dan diikat di sebuah pondok rehat semasa konvoi Kembara Oren Selamatkan Felda di Pahang baru-baru ini

"Saya nafikan berita dan gambar diikat dan ditahan di pondok Felda Kg Awah itu. Gambar itu di luar skop program yang kemudiannya telah dimanipulasi oleh rakan-rakan Facebook hingga timbul salah faham pelbagai pihak," katanya ketika dihubungi Harakah, 28 Februari lalu.

Beliau merujuk laporan Sinar Harian pada 25 Disember lalu yang turut menyertakan kenyataan pimpinan PAS Pahang.

Laporan itu menyebut tindakan kepada Noraza itu bagi menghalangnya bersama-sama peserta konvoi lain memasuki kawasan Felda Kampung Awah, Chenor.

Sumber : sini

Aisehmen. Sekali UMNO terkena fitnah lah plak. Tak pasal2 je orang maki hamun UMNO kan. Padahal dia takde kaitan langsung dengan gambar di atas. Berdasarkan kepada pengakuan terkini Noraza lah. 

Tatau plak kalau dia menafikan perkara di atas, disebabkan perkara tertentu. Apa pun memandangkan dia menafikan maka wajar kita terima sehingga terbukti dia menipu tue lain citer la kan.

Apa pun kepada yang maki hamun umno tak pasal2 tue.. heheh.. terpaksa plak minta maaf sebab dah tersalah anggap. Aku takde maki hamun oke. Aku tulis neh jek ek ==> 

Gila kaw. Hari tue aku ada nampak gambar neh tapi tatau plak keterangan dia macam neh. Orang tue upload gambar je.. hehe.. rupanya ada kisah disebaliknya 

So aku takyah arh minta maaf kan penyokong2 umno? Rileks sudah la.

kah kah kah


IKLAN TEXT DISINI


USAHAWAN TELCO HIJAU MODAL RENDAH!


TAHUKAH ANDA KANSER BOLEH DICEGAH JIKA ANDA LAKUKAN SESUATU? KLIK SINI!

Noraza nafi diikat di Felda <b>Kg Awah</b> - UMNO kena fitnah ! | Ameno <b>...</b>

Posted: 28 Dec 2012 08:19 AM PST

Rujuk gambar bawah neh geng ;



Beberapa hari lepas ramai yang sebarkan gambar neh. Dengan aku2 sekali share kat page aku. 

Tetapi masalah sekarang individu yang di anggap telah di ikat oleh penyokong2 umno tue sebenarnya tak di ikat langsung. Telah wujud salah faham disini dan aku terpanggil nak betulkan salah faham tersebut.


Ketua Penerangan Persatuan Anak-Anak Peneroka Felda (Anak), Noraza Muda menafikan laporan sebuah akhbar komuniti yang menyiarkan gambarnya didakwa ditahan dan diikat di sebuah pondok rehat semasa konvoi Kembara Oren Selamatkan Felda di Pahang baru-baru ini

"Saya nafikan berita dan gambar diikat dan ditahan di pondok Felda Kg Awah itu. Gambar itu di luar skop program yang kemudiannya telah dimanipulasi oleh rakan-rakan Facebook hingga timbul salah faham pelbagai pihak," katanya ketika dihubungi Harakah, 28 Februari lalu.

Beliau merujuk laporan Sinar Harian pada 25 Disember lalu yang turut menyertakan kenyataan pimpinan PAS Pahang.

Laporan itu menyebut tindakan kepada Noraza itu bagi menghalangnya bersama-sama peserta konvoi lain memasuki kawasan Felda Kampung Awah, Chenor.

Sumber : sini

Aisehmen. Sekali UMNO terkena fitnah lah plak. Tak pasal2 je orang maki hamun UMNO kan. Padahal dia takde kaitan langsung dengan gambar di atas. Berdasarkan kepada pengakuan terkini Noraza lah. 

Tatau plak kalau dia menafikan perkara di atas, disebabkan perkara tertentu. Apa pun memandangkan dia menafikan maka wajar kita terima sehingga terbukti dia menipu tue lain citer la kan.

Apa pun kepada yang maki hamun umno tak pasal2 tue.. heheh.. terpaksa plak minta maaf sebab dah tersalah anggap. Aku takde maki hamun oke. Aku tulis neh jek ek ==> 

Gila kaw. Hari tue aku ada nampak gambar neh tapi tatau plak keterangan dia macam neh. Orang tue upload gambar je.. hehe.. rupanya ada kisah disebaliknya 

So aku takyah arh minta maaf kan penyokong2 umno? Rileks sudah la.

kah kah kah


IKLAN TEXT DISINI


PAKEJ HONEYMOON BALI TERMURAH 2013 !!!


TAHUKAH ANDA KANSER BOLEH DICEGAH JIKA ANDA LAKUKAN SESUATU? KLIK SINI!

KERENGGA: Noraza nafi diikat di Felda <b>Kg Awah</b> - UMNO kena fitnah!

Posted: 28 Dec 2012 09:23 PM PST

Beberapa hari lepas ramai yang sebarkan gambar neh. Dengan aku2 sekali share kat page aku.
Tetapi masalah sekarang individu yang di anggap telah di ikat oleh penyokong2 umno tue sebenarnya tak di ikat langsung. Telah wujud salah faham disini dan aku terpanggil nak betulkan salah faham tersebut.
Rujuk gambar bawah neh geng ;
Ketua Penerangan Persatuan Anak-Anak Peneroka Felda (Anak), Noraza Muda menafikan laporan sebuah akhbar komuniti yang menyiarkan gambarnya didakwa ditahan dan diikat di sebuah pondok rehat semasa konvoi Kembara Oren Selamatkan Felda di Pahang baru-baru ini
"Saya nafikan berita dan gambar diikat dan ditahan di pondok Felda Kg Awah itu. Gambar itu di luar skop program yang kemudiannya telah dimanipulasi oleh rakan-rakan Facebook hingga timbul salah faham pelbagai pihak," katanya ketika dihubungi Harakah, 28 Februari lalu.
Beliau merujuk laporan Sinar Harian pada 25 Disember lalu yang turut menyertakan kenyataan pimpinan PAS Pahang.
Laporan itu menyebut tindakan kepada Noraza itu bagi menghalangnya bersama-sama peserta konvoi lain memasuki kawasan Felda Kampung Awah, Chenor.
Aisehmen. Sekali UMNO terkena fitnah lah plak. Tak pasal2 je orang maki hamun UMNO kan. Padahal dia takde kaitan langsung dengan gambar di atas. Berdasarkan kepada pengakuan terkini Noraza lah.
Tatau plak kalau dia menafikan perkara di atas, disebabkan perkara tertentu. Apa pun memandangkan dia menafikan maka wajar kita terima sehingga terbukti dia menipu tue lain citer la kan.
Apa pun kepada yang maki hamun umno tak pasal2 tue.. heheh.. terpaksa plak minta maaf sebab dah tersalah anggap. Aku takde maki hamun oke. Aku tulis neh jek ek ==>
Gila kaw. Hari tue aku ada nampak gambar neh tapi tatau plak keterangan dia macam neh. Orang tue upload gambar je.. hehe.. rupanya ada kisah disebaliknya
So aku takyah arh minta maaf kan penyokong2 umno? Rileks sudah la.

BLOG PAHANG: 06 <b>di kampung awah</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Aug 2013 03:20 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kampung awah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Aug 2013 03:05 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BORAK SANTAI: Idul Adha <b>di Kampung Awah</b>.

Posted: 29 Nov 2009 04:19 AM PST

Tahun ini saya berkesempatan menyambut IdulAdha di Kampung Awah, rumah anak saudara saya di sebelah isteri. Saya berkesempatan untuk bersama-sama meraka mengikuti istiadat berkorban dimasjid Kampung Awah. Sungguh merian dan menyeronokkan kerana ini lah pertama kali saya dapat bersama-sama penduduk kampung membuat korban tujuh ekor lembu.

Lebih teruja apabila ada dua ekor lembu jantan yg mengamuk apa bila mendengar dengusan kawan mereka yg kena sembelih sehingga membuat mereka yg berdekatan bertempiaran lari. Kesilapan yg mereka buat hanya kerana tali yg mengikat lembu tadi terlalu panjang membuatkan lembu tadi boleh mengejar mereka yg duduk berdekatan.

Tetapi dengan kepakaran otai-otai disana dapat juga mereka tumbangkan lembu tadi setelah berhempas pulas dan putih tapak kaki berlari dan mengelak dari di tanduk lembu yg dalam kedaan ketakutan itu.

Saya kesempatan juga menolong meletakkan tangan brsama-sama menumbangkan seekor lembu yang bersama anak saudara saya yg bernama Faizal. Walau pun dalam usia muda pertengahan 20an beliau sungguh mahir menumbangkan lembu dan acara penyembelihan di buat oleh saorang imam yg agak muda juga. Saya juga menolong membuat kerja-kerja melapah walaupun selama ini tak pernah membuat kerja-kerja berikut. Mula-mula agak kekok juga tetapi selepas di tunjuk ajar dapat juga teknik yg betul.

Sungguh seronok dan terasa Iduladha tahun ini sungguh bermakna kerana dapat bersama orang-orang kampung yg saya tak berapa kenal membuat kerja-kerja korban. Kemesraan bergaul dgn mereka sungguh mengkagumkan kerana saya tidak dianggap saperti orang asing dalam kelompk mereka walaupun tidak mengenali mereka.

Inilah sifat melayu yg tulin yg masih tebal dikalangan orang-orang kampung di Kampung Awah ini.

KERENGGA: Noraza nafi diikat di Felda <b>Kg Awah</b> - UMNO kena fitnah!

Posted: 28 Dec 2012 09:23 PM PST

Beberapa hari lepas ramai yang sebarkan gambar neh. Dengan aku2 sekali share kat page aku.
Tetapi masalah sekarang individu yang di anggap telah di ikat oleh penyokong2 umno tue sebenarnya tak di ikat langsung. Telah wujud salah faham disini dan aku terpanggil nak betulkan salah faham tersebut.
Rujuk gambar bawah neh geng ;
Ketua Penerangan Persatuan Anak-Anak Peneroka Felda (Anak), Noraza Muda menafikan laporan sebuah akhbar komuniti yang menyiarkan gambarnya didakwa ditahan dan diikat di sebuah pondok rehat semasa konvoi Kembara Oren Selamatkan Felda di Pahang baru-baru ini
"Saya nafikan berita dan gambar diikat dan ditahan di pondok Felda Kg Awah itu. Gambar itu di luar skop program yang kemudiannya telah dimanipulasi oleh rakan-rakan Facebook hingga timbul salah faham pelbagai pihak," katanya ketika dihubungi Harakah, 28 Februari lalu.
Beliau merujuk laporan Sinar Harian pada 25 Disember lalu yang turut menyertakan kenyataan pimpinan PAS Pahang.
Laporan itu menyebut tindakan kepada Noraza itu bagi menghalangnya bersama-sama peserta konvoi lain memasuki kawasan Felda Kampung Awah, Chenor.
Aisehmen. Sekali UMNO terkena fitnah lah plak. Tak pasal2 je orang maki hamun UMNO kan. Padahal dia takde kaitan langsung dengan gambar di atas. Berdasarkan kepada pengakuan terkini Noraza lah.
Tatau plak kalau dia menafikan perkara di atas, disebabkan perkara tertentu. Apa pun memandangkan dia menafikan maka wajar kita terima sehingga terbukti dia menipu tue lain citer la kan.
Apa pun kepada yang maki hamun umno tak pasal2 tue.. heheh.. terpaksa plak minta maaf sebab dah tersalah anggap. Aku takde maki hamun oke. Aku tulis neh jek ek ==>
Gila kaw. Hari tue aku ada nampak gambar neh tapi tatau plak keterangan dia macam neh. Orang tue upload gambar je.. hehe.. rupanya ada kisah disebaliknya
So aku takyah arh minta maaf kan penyokong2 umno? Rileks sudah la.

BLOG PAHANG: 06 <b>di kampung awah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Aug 2013 03:05 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BORAK SANTAI: Idul Adha <b>di Kampung Awah</b>.

Posted: 29 Nov 2009 04:19 AM PST

Tahun ini saya berkesempatan menyambut IdulAdha di Kampung Awah, rumah anak saudara saya di sebelah isteri. Saya berkesempatan untuk bersama-sama meraka mengikuti istiadat berkorban dimasjid Kampung Awah. Sungguh merian dan menyeronokkan kerana ini lah pertama kali saya dapat bersama-sama penduduk kampung membuat korban tujuh ekor lembu.

Lebih teruja apabila ada dua ekor lembu jantan yg mengamuk apa bila mendengar dengusan kawan mereka yg kena sembelih sehingga membuat mereka yg berdekatan bertempiaran lari. Kesilapan yg mereka buat hanya kerana tali yg mengikat lembu tadi terlalu panjang membuatkan lembu tadi boleh mengejar mereka yg duduk berdekatan.

Tetapi dengan kepakaran otai-otai disana dapat juga mereka tumbangkan lembu tadi setelah berhempas pulas dan putih tapak kaki berlari dan mengelak dari di tanduk lembu yg dalam kedaan ketakutan itu.

Saya kesempatan juga menolong meletakkan tangan brsama-sama menumbangkan seekor lembu yang bersama anak saudara saya yg bernama Faizal. Walau pun dalam usia muda pertengahan 20an beliau sungguh mahir menumbangkan lembu dan acara penyembelihan di buat oleh saorang imam yg agak muda juga. Saya juga menolong membuat kerja-kerja melapah walaupun selama ini tak pernah membuat kerja-kerja berikut. Mula-mula agak kekok juga tetapi selepas di tunjuk ajar dapat juga teknik yg betul.

Sungguh seronok dan terasa Iduladha tahun ini sungguh bermakna kerana dapat bersama orang-orang kampung yg saya tak berapa kenal membuat kerja-kerja korban. Kemesraan bergaul dgn mereka sungguh mengkagumkan kerana saya tidak dianggap saperti orang asing dalam kelompk mereka walaupun tidak mengenali mereka.

Inilah sifat melayu yg tulin yg masih tebal dikalangan orang-orang kampung di Kampung Awah ini.

 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved