ads

Sabtu, 5 April 2014

06 di temerloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di temerloh - Google Blog Search


butik pengantin <b>di temerloh</b>,mentakab,bentong dan <b>...</b> - queenpink

Posted: 17 Mar 2014 11:56 PM PDT

BUTIK PENGANTIN DI TEMERLOH,MENTAKAB,BENTONG DAN KUANTAN

BENTONG , MENTAKAB & TEMERLOH

Temerloh
Click Link

Hanis Huzaini Bridal
Temerloh Pahang


D' Farhana ( Galeri Perkahwinan)
No. 24 Jalan Sudirman 5,
Temeloh,Pahang
En. Nizam : 012 - 9010496
Pn. Hjh Su : 017 – 9095445
C-kin Anggun Collection
No. 19 Tingkat 1 & 2
Jalan Pak Sako
Temerloh Pahang
Kak Idah : 019 - 9320162/019 - 9116410
Kak Lah : 013 – 9354512
Click Link
Koleksi Imah
Bandar Baru Temerloh,
No. 18 Tingkat 1, Jalan Pak Sako 1
Kak Imah @ Pn. Rubiah : 019 - 9470869/012 - 9450274
areen @ Along : 017 – 9188065

Butik Seri Ss Pengantin

Bentong, Pahang
Contact : 0162724033
Click Link
Temerloh
Idaman Hati Bridal Collection
Temerloh, PahangClick Link

Butik Pengantin Emelia
No3,Lorong IM15/17,
Taman Astana View 25200
Bandar Indera Mahkota
Kuantan Pahang
Contact : 0148163939

Teratak Bridal House

Padang MPK2, Kuantan, Pahang
Contact : 0199655528

Embun Bridal Gallery
Kuantan Centrepoint (berhadapan Kuantan Parade)


Lot F112, Tgkt 1, Blok B,
Jln Hj.Abdul Rahman ,Kuantan
Contact : 013-9799479

Butik Rafflesia
Berhampiran Klinik Komuniti Berserah
Contact : 012-9897260

Chombi Bridal N Spa

Kuantan, Pahang
Contact : 019-9633523

Sue Bridal Collection
No 29 Jalan Utama, Bandar Baru Rompin.
Kuala Rompin Pahang
Contact : 013-6037251
sunohaida@gmail.com

Zainzai's Bridal Gallery
ada link dengan butik di Indonesia
Kuantan, Pahang
Contact : 0172352285


Fazry Heritage Bridal

Contact : 0179630112

Dnora Collection
Kompleks Teruntum, Kuantan
enquiry@dnoracollection.com

Click Link

Butik Qirra AndamanBukit Sekilau, Kuantan, Pahang

The 3r Wedding N Butik


No 37 & 42 stadium darul makmurClick Link

Butik Singgahsana Mempelai
Kuantan, Pahang
Click Link

Budget Bridal Butik
No 32, Lorong 4 , Balok Baru
Kuantan, Malaysia, 25150
facebook budget bridal
Click Link

Heritage Bridal


Kuantan, Pahang
Facebook : Heritage Bridal
Click Link




06 di jengka - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di jengka - Google Blog Search


Kamalati Aida: Zaliki Dan Hanis <b>di</b> Felda <b>Jengka</b> Satu.

Posted: 04 Feb 2014 11:18 AM PST

Bisingnya si Moon terjerit-jerit nak masuk.  Betul-betul menganggu tidur ku.  Tak boleh berenggang  betul dengan ke tiga-tiga anaknya.  Macam nak runtuh zing rumah dibuatnya......
.
Gara-gara dah terjaga .....aku sambunglah kembali kisah pasangan Zaliki dan Hanis ni....Kali ini kami 7 buah kereta berkomboi menuju ke Temerloh pada pagi 29hb Novembar 2013.

Laluan ini sudah menjadi kebiasaan bagi aku dan famili sejak menjenguk Almarhumah Mak Esah dahulu.........Sg. Pahang di BERA

Perjalanan kami juga terganggu oleh kejadian Kemalangan Jalan raya....

mengekori  kumpulan lori membawa kayu Balak sepanjang jalan.  Risau juga kerana lama dan kami pun berkomboi.  Rasa jemu di jalan tambah pula buka jalan yang kecil begitu sukar untuk memotong deritan lori berat ini.

Sampai di Kg. Buntut Pulau kami melajukan kenderaan kerana dapat memotong Deritan lori balak.


akhirnya kami berehat sementara di sini....Temerloh rumah sepupu suami ku Ijam.

kami dilayan mesra.  Terima kasih semua ahli kerabat di Temerluh...Idah( isteri Ijam) dan Mila kakak Ijam serta anak-anak.

 

Bermacam-macam juadah tersedia.  Terima kasih Mila dan Idah....bersusah payah menyediakan kami makanan.


Macam best je....
Sepanjang perjalanan ke Jengka satu  lama juga kami ditemani oleh pelangi senja.

Inilah homestay tempat kami menumpang.
Selesa dan banyak kemudahan.  Hujan renyai  mulai turun malam itu.  Begitu sejuk dan kami dapat rasakan musim banjir bakal muncul lagi mulai malam ini di sini di Jengka Satu.

Pagi 30 Novembar 2013......

Rumah tumpangan kami....langit mendung pagi ini.


Waktu Sarapan pagi.....

Sempat  juga kami mengambil gambar kenangan.

Kami bergambar ramai bersama Pengantin

Lebatkan hujan ?. Berderai menyentuh deras ke Daun Kunyit.

Pengantin kami basah oleh hujan yang tidak dapat dibendung.

Hujan berenti sekejab...memberi ruang untuk kami menjamah hidangan

Sayu Ayah Hanis (Hj. Ibrahim ) untuk meninggalkan anak perempuannya  di rumah mertuanya.

Bersalaman dengan keluarga Zaliki sebelum kami pulang.

Berduyun-duyunlah kami menuju ke kereta balik ke Muar ...sementara aku menuju ke Gambang untuk bertemu dengan Hafiz  anak ke 2 ku.

Tinggal lah Hanis ku Sayang di Felda Jengka Satu Pahang.........!.
Tamatlah kisah Hanis dan Zaliki dalam penulisan ku kali ini.
Semoga pasangan ini berbahagia hingga ke akhir hayat dan di kurniakan cahaya mata yang soleh dan soleha..


06 di lurah bilut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di lurah bilut - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di lurah bilut</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Mar 2014 09:17 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Muzium Felda <b>Lurah Bilut</b> Rakam Kronologi Awal Peneroka | kujie2 <b>...</b>

Posted: 30 Jun 2012 09:30 AM PDT

Ini adalah kisah percutiana kami yang masih beluh tercatat…. kena update kat blog untuk catatan kenangan peribadi.  Untuk rujukan generasi akan datang juga pengetahuan kita bersama.

Dalam perjalanan balik dari Tasik Keyir tempoh hari, saya bukan saja singgah di Muzium Warisan Kuala Lipis, malah kami singgah pula di Muzium FELDA Lurah Bilut, Bentong, Pahang.  Dua muzium dalam satu perjalanan.

Muzium FELDA Lurah Bilut telah dirasmikan oleh Dato' Seri Najib Tun Haji Abdul Razak pada bulan September 2005. Muzium ini adalah pejabat lama FELDA Lurah Bilut yang dibina pada Julai 1958 dan telah diubahsuai.

muzium felda lurah bilut bentong

FELDA Lurah Bilut yang terletak kira-kira 19 Kilometer dari bandar Bentong, Pahang merupakan kawasan FELDA yang pertama ditubuhkan di Malaysia pada tahun 1958

Bilut adalah sejenis ikan yang hidup di dalam sungai air tawar secara berkumpulan . Nama sainstifiknya ialah Krytopterus Cryptopterus.

ikan bilut

Muzium ini berkonsepkan rumah Melayu tradisional dan mempamerkan pelbagai koleksi sejarah peneroka juga kronologi pembukaan FELDA Lurah Bilut dan artifak-artifak lama yang berkaitan dengan sejarah FELDA Lurah Bilut .

muzium lurah bilut

Muzium FELDA Lurah Bilut dibuka setiap hari kepada orang ramai dan tiada bayaran dikenakan .

Kumpulan pertama peneroka seramai 28 orang dari Datuk Keramat, Kuala Lumpur tiba di Lurah Bilut pada 2 Ogos 1959 diketuai Ahmad Husin . Beliau yang lahir pada 1901 meninggal dunia pada 10 Februari 1984.

Semasa mula masuk ke rancangan, peneroka datang berseorangan. Isteri dan anak dibawa  setelah mereka siap membina rumah kira-kira lima bulan kemudian. Peneroka di Lurah Bilut merupakan peneroka dalam erti sebenar.

Apabila peneroka tiba di tanah rancangan, tiada apa yang ada. Hutan belum ditebang, ladang belum ditanam  dan rumah belum didirikan. Semuanya perlu dibuat sendiri dan mereka dibayar kira-kira RM69 sebulan.

Mereka ditempatkan di beberapa buah bangsal panjang sebagai rumah tumpangan sebelum rumah masing-masing  yang didirikan secara bergotong-royong itu siap.  Inilah ciri penting yang membezakan penempatan peneroka FELDA Lurah Bilut berbanding dengan rancanganFELDA yang lain, di mana rumah mereka siap dibina terlebih dahulu sebelum peneroka dipanggil masuk ke rancangan.

bayi pertama yang dilahirkan

Pada 16 – 8 -1960 , seorang bayi perempuan anak pasangan peneroka Zainal bin Ali dan Radziah binti Othman telah dilahirkan menjadikan beliau adalah bayi pertama yang dilahirkan di FELDA Lurah Bilut. Disebabkan persekitaran dan kemudahan yang tidak sempurna di waktu itu, kebanyakkan peneroka akan menghantar isteri mereka balik ke kampung untuk melahirkan anak .

Pengurus Rancangan/ Manager Tuan Ding Charles seorang Inggeris yang fasih berbahasa Melayu mencadangkan nama Norvelly memandangkan bayi pertama ini dilahirkan di Bilut Velly.

Sekolah Wawasan Lurah Bilut merupakan sekolah terawal yang berjaya melaksanakan konsep sekolah wawasan. Sekolah Kebangsaan Lurah Bilut, Sekolah Jenis Kebangsaan  Cina Lurah Bilut dan Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil Lurah Bilut ditempatkan dalam satu kawasan . Mereka berkongsi menggunakan kemudahan seperti kantin, padang permainan, tandas serta tempat perhimpunan. Mereka juga melakukan aktiviti seperti sambutan hari guru, sukan dan aktiviti kokurikulum bersama-sama.

paip air

Sistem bekalan air bersih untuk peneroka di era 60′an hingga 70′an dipasang di pinggiran jalan dan kebiasaannya dikongsi bersama 8-10 buah rumah.

Sekiranya melalui perjalanan dari Bentong ke Raub, singgahlah ke FELDA Lurah Bilut ini.  Bawa anak-anak untuk melihat dan mengetahui pelbagai kisah kepayahan generasi terdahulu yang berusaha mengubah kehidupan menjadi lebih baik.  Lihat dan baca kisah betapa gigih dan semangat generasi ini membangunkan kehidupan.

Melawat muzium seperti ini adalah satu bentuk pembelajaran yang baik bagi mewujudkan kesedaran tentang pentingnya pemeliharaan dan pemuliharaan warisan kebudayaan dan sejarah negara. Kita boleh menganalisis, merumus dan menilai fakta-fakta sejarah secara rasional.

BLOG PAHANG: 06 <b>di lurah bilut</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Mar 2014 09:09 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

felda <b>lurah bilut</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 16 Nov 2013 12:00 AM PST

Ini adalah kisah percutiana kami yang masih beluh tercatat…. kena update kat blog untuk catatan kenangan peribadi.  Untuk rujukan generasi akan datang juga pengetahuan kita bersama.

Dalam perjalanan balik dari Tasik Keyir tempoh hari, saya bukan saja singgah di Muzium Warisan Kuala Lipis, malah kami singgah pula di Muzium FELDA Lurah Bilut, Bentong, Pahang.  Dua muzium dalam satu perjalanan.

Muzium FELDA Lurah Bilut telah dirasmikan oleh Dato' Seri Najib Tun Haji Abdul Razak pada bulan September 2005. Muzium ini adalah pejabat lama FELDA Lurah Bilut yang dibina pada Julai 1958 dan telah diubahsuai.

muzium felda lurah bilut bentong

FELDA Lurah Bilut yang terletak kira-kira 19 Kilometer dari bandar Bentong, Pahang merupakan kawasan FELDA yang pertama ditubuhkan di Malaysia pada tahun 1958

Bilut adalah sejenis ikan yang hidup di dalam sungai air tawar secara berkumpulan . Nama sainstifiknya ialah Krytopterus Cryptopterus.

ikan bilut

Muzium ini berkonsepkan rumah Melayu tradisional dan mempamerkan pelbagai koleksi sejarah peneroka juga kronologi pembukaan FELDA Lurah Bilut dan artifak-artifak lama yang berkaitan dengan sejarah FELDA Lurah Bilut .

muzium lurah bilut

Muzium FELDA Lurah Bilut dibuka setiap hari kepada orang ramai dan tiada bayaran dikenakan .

Kumpulan pertama peneroka seramai 28 orang dari Datuk Keramat, Kuala Lumpur tiba di Lurah Bilut pada 2 Ogos 1959 diketuai Ahmad Husin . Beliau yang lahir pada 1901 meninggal dunia pada 10 Februari 1984.

Semasa mula masuk ke rancangan, peneroka datang berseorangan. Isteri dan anak dibawa  setelah mereka siap membina rumah kira-kira lima bulan kemudian. Peneroka di Lurah Bilut merupakan peneroka dalam erti sebenar.

Apabila peneroka tiba di tanah rancangan, tiada apa yang ada. Hutan belum ditebang, ladang belum ditanam  dan rumah belum didirikan. Semuanya perlu dibuat sendiri dan mereka dibayar kira-kira RM69 sebulan.

Mereka ditempatkan di beberapa buah bangsal panjang sebagai rumah tumpangan sebelum rumah masing-masing  yang didirikan secara bergotong-royong itu siap.  Inilah ciri penting yang membezakan penempatan peneroka FELDA Lurah Bilut berbanding dengan rancanganFELDA yang lain, di mana rumah mereka siap dibina terlebih dahulu sebelum peneroka dipanggil masuk ke rancangan.

bayi pertama yang dilahirkan

Pada 16 – 8 -1960 , seorang bayi perempuan anak pasangan peneroka Zainal bin Ali dan Radziah binti Othman telah dilahirkan menjadikan beliau adalah bayi pertama yang dilahirkan di FELDA Lurah Bilut. Disebabkan persekitaran dan kemudahan yang tidak sempurna di waktu itu, kebanyakkan peneroka akan menghantar isteri mereka balik ke kampung untuk melahirkan anak .

Pengurus Rancangan/ Manager Tuan Ding Charles seorang Inggeris yang fasih berbahasa Melayu mencadangkan nama Norvelly memandangkan bayi pertama ini dilahirkan di Bilut Velly.

Sekolah Wawasan Lurah Bilut merupakan sekolah terawal yang berjaya melaksanakan konsep sekolah wawasan. Sekolah Kebangsaan Lurah Bilut, Sekolah Jenis Kebangsaan  Cina Lurah Bilut dan Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil Lurah Bilut ditempatkan dalam satu kawasan . Mereka berkongsi menggunakan kemudahan seperti kantin, padang permainan, tandas serta tempat perhimpunan. Mereka juga melakukan aktiviti seperti sambutan hari guru, sukan dan aktiviti kokurikulum bersama-sama.

paip air

Sistem bekalan air bersih untuk peneroka di era 60′an hingga 70′an dipasang di pinggiran jalan dan kebiasaannya dikongsi bersama 8-10 buah rumah.

Sekiranya melalui perjalanan dari Bentong ke Raub, singgahlah ke FELDA Lurah Bilut ini.  Bawa anak-anak untuk melihat dan mengetahui pelbagai kisah kepayahan generasi terdahulu yang berusaha mengubah kehidupan menjadi lebih baik.  Lihat dan baca kisah betapa gigih dan semangat generasi ini membangunkan kehidupan.

Melawat muzium seperti ini adalah satu bentuk pembelajaran yang baik bagi mewujudkan kesedaran tentang pentingnya pemeliharaan dan pemuliharaan warisan kebudayaan dan sejarah negara. Kita boleh menganalisis, merumus dan menilai fakta-fakta sejarah secara rasional.

felda <b>lurah bilut</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 02 Mar 2014 12:00 AM PST

Inilah permintaan Kerajaan Negeri dan dipersetujui, pada taklimat yang Felda berikan kepadanya pada Februari lepas.

Ia juga menjadi sebahagian lagi intipati utama dalam manifesto Barisan Nasional (BN) Pahang menghadapi Pilihanraya Umum ke-13 (PRU-13) ini.

MENTERI BESAR BERUCAP... 

DEWAN ORANGRAMAI, FELDA LURAH BILUT, BENTONG – Atas permintaan Kerajaan Negeri dan dipersetujui oleh Felda, keutamaan dalam pelaksanaan program perumahan generasi kedua akan diberikan kepada rancangan tanah ini, bersandarkan hakikat ia merupakan rancangan tanah terawal di negara ini.

Permintaan yang disusuli dengan persetujuan ini dicapai pada pertemuan kedua-dua pihak, pada sesi taklimat yang Felda berikan kepada Majlis Mesyuarat Kerajaan (MMK) Negeri pada Februari lepas (2013) lagi.

"Buat masa ini yang saya ingat," kata Menteri Besar Dato' Sri DiRaja Adnan Yaakob, "… kita telahpun melaksanakan program ini di Felda Mempaga (di Bentong ini) dan juga Felda Chini (di Pekan). Tetapi, selepas mendengar taklimat Felda itu, kita telah mengambil beberapa keputusan iaitu;

"Pihak Felda dengan kerjasama Kerajaan Negeri, akan membangunkan perumahan untuk generasi kedua di kawasan-kawasan Felda berdasarkan kepada 'sequence' atau turutan (tempoh tahun) kawasan Felda itu diwujudkan.

"Maknanya, kalau misalannya Felda Lurah Bilut adalah Felda tertua di negeri Pahang dan juga Malaysia, yang dimulakan pada tahun 1956; maka, keutamaan untuk menyediakan perumahan untuk generasi kedua mesti diberi kepada Felda Lurah Bilut," katanya.


MELAYANI MEDIA... Dengan Ujang di sisi (duduk di sebelah kiri), Dato' Sri DiRaja Adnan menerangkan lebih lanjut mengenai rancangan Kerajaan untuk mengadakan perumahan untuk generasi kedua dengan keutamaan kepada Felda Lurah Bilut. 

Ujang atau nama sebenarnya, Zulkifli Amanlaki, ialah generasi kedua yang mewarisi tanah milik ayahnya di sini. Beliau tidak berumah, yang ekoran itulah memperjuangkannya. Dan penjelasan oleh Dato' Sri DiRaja Adnan mengenai hal yang sama, tentulah diterimanya dengan hati terbuka.     

PENEROKA LURAH BILUT SUDAHPUN ADA CICIT

Dato' Sri DiRaja Adnan berkata demikian pada persidangan media, ketika diminta mengulas lanjut hal yang sama yang menjadi topik utama ucapan luar teks 33-minitnya sempena perjumpaannya dengan masyarakat peneroka pada petang Isnin, 29 April, di sini.

"Sebabnya (keutamaan yang wajar diberikan kepada Felda Lurah Bilut ni)", katanya, "… peneroka Felda Lurah Bilut bukan sahaja (kini sudah) mempunyai anak, mempunyai cucu; tetapi juga mempunyai cicit.

"Hari ini saya telah terangkan kepada peneroka-peneroka (Felda Lurah) Bilut tentang keputusan Kerajaan itu dan kita yakin insyaAllah, kalau Kerajaan Barisan Nasional lagi menjalankan pentadbiran di negeri Pahang ini (selepas PRU-13 ini) maka;

"… berhubung dengan agenda untuk memberi perumahan kepada generasi kedua di kawasan Felda, ianya akan diberikan kepada Felda (Lurah) Bilut dahulu," katanya lagi.

Beliau menambah kata betapa pada taklimat yang sama, Kerajaan Negeri diberi gambaran betapa hamper kesemua rancangan tanah-rancangan tanah Felda di negeri ini akan dibangunkan perumahan generasi kedua tersebut.


'MARRIAGE OF CONVENIENCE'... Janggal dan pelik apabila melihat Melayu - khususnya yang berbaju Melayu, bersarung kain pelekat, kopiah di kepala; megah berarak dengan bendera roket milik parti cauvanis pekat Cina, DAP. Dan perarakan ini sengaja di'tempah', melalui jalan di pinggir Dewan Orangramai lalu bersifat provokasi yang ketika itu, Menteri Besar sedang menyampaikan ucapannya. 

PERUMAHAN GENERASI KEDUA UNTUK SEMUA KAUM

"Itu sebab bila peneroka-peneroka (Lurah) Bilut dan anak-anak peneroka (Lurah) Bilut menimbulkan soal ini, saya tidak terperanjuat sebab kita tidak buat pengumuman dua (2) bulan yang lalu.

"Tetapi, dengan penjelasan ini saya berharap, peneroka-peneroka di Felda (Lurah) Bilut khususnya, dan juga di kawasan-kawasan Felda di negeri Pahang dan di seluruh negara insya-Allah, akan berpuas hati dan bersabar menunggu projek perumahan untuk generasi kedua ini dilaksanakan," katanya.

Beliau menambah kata, tanpa mengira kaum – Cina, India mahupun Orang Asli, mereka juga akan turut diterima untuk memanfaati daripada skim perumahan generasi kedua kelak.   

Menjawab soalan, beliau mengakui betapa perkara berkaitan perumahan untk generasi kedua Felda ini adalah terkandung dalam akujanji atau manifesto BN Negeri yang akan dilancarkan dalam dua-tiga hari ini.

Pada persidangan media yang sama, beliau ditanya oleh wartawan dari akhbar berBahasa Inggeris tempatan, tentang cabaran yang dilontarkan oleh calon DAP bagi Parlimen kawasan Bentong, Encik Wong Tack pada persidangan medianya pagi tadi.


MELENTUR BULUH BIAR DARI REBUNGNYA... Baguslah. Sudahlah diperkudakan, yang diperkudakan memperkudakan pula kanak-kanak yang seharusnya tumpukan kepada pelajaran daripada terbabit dalam hal-hal yang tak tentu hujung-pangkalnya. 

Cabaran itu dilontarkan kepada Menteri Besar sendiri, begitu juga kepada Menteri Kesihatan, Dato' Sri Liow Tiong Lai yang juga calon BN bagi mempertahankan kerusi Parlimen kawasan Bentong; serta, calon BN bagi Parlimen kawasan Raub, Dato' Hoh Khai Mun.

Cabaran-cabaran itu antara lain ialah, meminta ketiga-tiganya menyelesaikan isu penyerahan kunci rumah bagi projek perumahan pekerja di Bukit Tinggi dekat sini; dan, menghentikan projek pemporsesan tanah jarang Lynas Advanced Materials Plant (LAMP) di kawasan perindustrian Gebeng, Kuantan, serta, lombong emas di Bukit Koman, Raub.  

Bagi isu penyerahan kunci rumah projek perumahan di Bukit Tinggi itu kata Dato' DiRaja Adnan, ia telahpun selesai, malah penyerahannya ditetapkan pada 3 Mei ini  ekoran perbincangan yang dilakukan antara Kerajaan Negeri dengan pemaju berkenaan yang berlangsung selama ini.

"We really pity the housebuyers who (are the one that suffers), due to some misunderstanding between the developer and the government.  

"But now, we have already resolved the issue and we are giving the key on the 3rd (of may)," katanya sambil menegaskan, ia bukanlah ekoarn DAP membuat bising mengenainya.


SATU LAGI UNSUR PROVOKASI YANG GAGAL... Ini kalilah? Meminjam kata-kata Imuda dalam rancangan tv lawak jenaka terkenal 'Pi Mai Tang Tu'; kita boleh katakan kepada provokator sebegini, 'Pi...rah', 'Boleh jalanlah'. 

"We have been tryng to resolve this issue long way back. And, this is not an easy thing to do. There are legal implications as well as financial implications. So, after negotiations done by the government represented by the State Secretary and the developer, we have come up with the understanding that, the keys can be issued on the 3rd," katanya lagi.

Berkaitan dengan cabaran supaya menutup kilang LAMP dan lombong emas kendalian Raub Australian Gold Mine (RAGM) pula katanya, beliau tidak bercadang berbuat demikian sementelah segala kajian yang dilakukan membuktikan kedua-duanya tidak membahayakan kesihatan.

Lalu beliau menempelak puak pembangkang yang mengaitkan penyakit yang dideritai oleh seorang wanita di Raub, dengan kesan sianida dari kilang RAGM sedangkan wanita tersebut telahpun dijangkiti penyakit itu sejak sebelum RAGM beroperasi lagi.

"Well, never mind. Let the people decide. Once the people decide (in this 13th General Election), then I think they can close their mouth. After all, this is a democratic country, they can say anything.

"Despite the fact that Karpal Singh want to send Tun Mahathir to jail – he can say a lot of (bad) things about the present government – (including) Kit Siang, Anwar, Karpal Singh; we have not send them to jail.


PADA PROGRAM EMPOWER... Sebelum ke Felda Lurah Bilut ini, Dato' Sri DiRaja Adnan sempat singgah ke program Empower seliaan Majlis Pembangunan Wilayah Ekonomi Pantai Timur (ECERDC) di Kampung Baris. Selain Ketua Eksekutif, ECERDC, Dato' Jebasingam Issace John (berambut putih) ialah angkasawan negara, Dato' Dr Sheikh Muszaphar Shukur.  

SHOW OF CRUELTY, EVEN BEFORE POWER IN HAND  

"You see, even before getting power, Karpal Singh wants to send Tun Mahathir to jail. Is that right? Is that a proper thing to do?" tanya Dato' Sri DiRaja Adnan yang ternyata bernada tempelak terhadap pemimpin-pemimpin parti-parti pembangkang tersebut.

Antara yang turut hadir pada perjumpaan yang sekali-sekali berlaku gangguan kecil oleh perarakan kereta/trak/motorsikal oleh anak muda-anak muda puak-puak pembangkang di atas jalan berhampiran ialah;

Dato' Sri Liow sendiri; serta, calon BN bagi Dewan Undangan Negeri (DUN) kawasan Bilut, Encik Leong Kim Soon; serta kepimpinan UMNO Bahagian Bentong, antaranya ialah Timbalan Ketuanya, Dato' Zaini Salleh. – Khabar  

BLOG PAHANG: 06 <b>di lurah bilut</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Mar 2014 09:16 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di lurah bilut</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Mar 2014 09:19 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Catatan Lama - BLOG PAHANG: 06 <b>di lurah bilut</b> - Google Blog <b>...</b>

Posted: 12 Feb 2014 09:32 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di lurah bilut</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Jan 2014 09:09 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di lurah bilut</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Jan 2014 09:23 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di lurah bilut</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Dec 2013 09:25 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di lurah bilut</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Sep 2013 09:12 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di lurah bilut</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Sep 2013 09:34 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di lurah bilut</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Aug 2013 09:01 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di lurah bilut</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jul 2013 09:28 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di lurah bilut</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jul 2013 09:25 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

felda <b>lurah bilut</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 17 Feb 2013 12:00 AM PST


<b>felda lurah bilut</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 17 Feb 2013 12:00 AM PST


<b>felda lurah bilut</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 17 Feb 2013 12:00 AM PST


<b>felda lurah bilut</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 17 Feb 2013 12:00 AM PST


<b>felda lurah bilut</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 17 Feb 2013 12:00 AM PST


<b>felda lurah bilut</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 17 Feb 2013 12:00 AM PST


Kembara jalur lebar di <b>Felda Lurah Bilut</b> | Kembara Pusat Jalur <b>...</b>

Posted: 17 Feb 2013 07:38 AM PST

Kali ini "Group" Kembara Jalur Lebar meneruskan lagi ekspedisi kembara ke Negeri Pahang Darul Makmur.Kali ini kembara meneruskan aktiviti Jalur Lebar di Felda Lurah Bilut yang terletak di daerah Bentong.Felda Lurah Bilut ini merupakan rancangan Felda pertama dibuka di Malaysia dan juga dunia.Pusat internet 1 Malaysia di Felda Lurah Bilut ini juga baru beroperasi pada bulan januari 2013 merupakan pusat internet yang baru dibina di kawasan ini.Pada hari Kembara Jalur Lebar terdapat pelbagai aktiviti yang menarik disediakan khas untuk warga Felda Lurah Bilut antaranya Kuiz ICT,Sukaneka dan sebagainya.Program Jalur Lebar ini telah mendapat sambutan yang menggalakkan dari seluruh warga felda.Seawal jam 9.30 pagi pengunjung sudah pun mendaftarkan diri di kaunter pendaftaran untuk mendapatkan no cabutan bertuah da juga sedikit saguhati dari pihak penaja.Majlis perasmian penutup telah dilaksanakan oleh Encik Zainal Abidin Bin Mohd Ariff merupakan Pengurus Felda Lurah Bilut.Majlis berakhir dengan jayanya pada jam 5.30 petang.Di bawah merupakan ringkasan bagi program Jalur Lebar di Felda Lurah Bilut …

Lokasi Program : Perkarangan Pusat Internet 1 Malaysia

Masa Program : 09.30pagi – 5.30petang
Kedatangan : 109 orang
Ahli Baru Mendaftar : 37 orang

SENARAI VIP

  • Encik Zainal Abidin Bin Mohd Ariff

Pengurus Felda Lurah Bilut

  • Encik Nazaruddin Bin Abu Bakar

Wakil TM

  • Tuan Haji Kamaruddin Bin Mat Doaa

Pengerusi JKKK Kg Felda Lurah Bilut

  • Ustaz Muhammad Shahrul Bin Anuar

Pembaca Doa

SENARAI AKTIVITI KEMBARA PUSAT INTERNET 1 MALAYSIA

|Sukaneka|Pertandingan Mewarna Online|Pertandingan Gubahan Lipatan Tuala|

|Pertandingan Memasak Kek Gula Hangus|Kuiz ICT|

….

Kembara jalur lebar <b>di</b> Felda <b>Lurah Bilut</b> | Kembara Pusat Jalur <b>...</b>

Posted: 17 Feb 2013 07:38 AM PST

Kali ini "Group" Kembara Jalur Lebar meneruskan lagi ekspedisi kembara ke Negeri Pahang Darul Makmur.Kali ini kembara meneruskan aktiviti Jalur Lebar di Felda Lurah Bilut yang terletak di daerah Bentong.Felda Lurah Bilut ini merupakan rancangan Felda pertama dibuka di Malaysia dan juga dunia.Pusat internet 1 Malaysia di Felda Lurah Bilut ini juga baru beroperasi pada bulan januari 2013 merupakan pusat internet yang baru dibina di kawasan ini.Pada hari Kembara Jalur Lebar terdapat pelbagai aktiviti yang menarik disediakan khas untuk warga Felda Lurah Bilut antaranya Kuiz ICT,Sukaneka dan sebagainya.Program Jalur Lebar ini telah mendapat sambutan yang menggalakkan dari seluruh warga felda.Seawal jam 9.30 pagi pengunjung sudah pun mendaftarkan diri di kaunter pendaftaran untuk mendapatkan no cabutan bertuah da juga sedikit saguhati dari pihak penaja.Majlis perasmian penutup telah dilaksanakan oleh Encik Zainal Abidin Bin Mohd Ariff merupakan Pengurus Felda Lurah Bilut.Majlis berakhir dengan jayanya pada jam 5.30 petang.Di bawah merupakan ringkasan bagi program Jalur Lebar di Felda Lurah Bilut …

Lokasi Program : Perkarangan Pusat Internet 1 Malaysia

Masa Program : 09.30pagi – 5.30petang
Kedatangan : 109 orang
Ahli Baru Mendaftar : 37 orang

SENARAI VIP

  • Encik Zainal Abidin Bin Mohd Ariff

Pengurus Felda Lurah Bilut

  • Encik Nazaruddin Bin Abu Bakar

Wakil TM

  • Tuan Haji Kamaruddin Bin Mat Doaa

Pengerusi JKKK Kg Felda Lurah Bilut

  • Ustaz Muhammad Shahrul Bin Anuar

Pembaca Doa

SENARAI AKTIVITI KEMBARA PUSAT INTERNET 1 MALAYSIA

|Sukaneka|Pertandingan Mewarna Online|Pertandingan Gubahan Lipatan Tuala|

|Pertandingan Memasak Kek Gula Hangus|Kuiz ICT|

….

 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved