Sabtu, 23 Julai 2011

06 di kuala lipis - Google Blog Search

06 di kuala lipis - Google Blog Search


MASAM MANIS: Sepetang <b>di Kuala Lipis</b>

Posted: 26 Jun 2011 06:12 PM PDT

Assalamualaikum....
Selamat pagi semua....
Minggu baru... semangat baru dan azam baru... Mulakan minggu baru dgn hati yg ceria..
Sehari tak bersiaran terasa bebulan lamanya.. Rindu rasa nak menatap tenet.. banyak resepi dari kawan2 yg dah ita tertinggal.. tak pe ita akan kayuh perlahan untuk menjengah dari satu rumah ke satu rumah...

Semalam ita berada betul2 di tengah2 Malaysia. Nape tak percaya???? ok kita lihat lah bukti dibawah...


Dah percaya?? haha semalam ita berada betul2 di tengah2 Malaysia di atas tulangbelakang Malaysia, iaitu di atas banjaran Titiwangsa. Selama berkali2 ita bertandang ke Kuala Lipis barulah ita tahu bahawa kedudukan Kuala Lipis betul2 berada di tengah2 Malaysia. Aiiii... buat malu aje ita ni kan?? rakyat Malaysia yg tak tau Geografi... hihi
Seronok bertandang ke Kuala Lipis... selain ita dapat bertemu dengan anak ita Amiru yg belajar di sini.. ita juga masih dapat melihat keistimewaan Bandar Lipis yg masih lagi mengekalkan seni bina asal. Ita boleh kata kan Bandar Lipis adalah bandar yg sunyi dari pembangunan, kerana tidak banyak pembangunan dapat kita lihat disini.. tapi ita suka kerana ita masih berpeluang melihat seni bina bangunan lamanya yg masih gah berdiri walaupun semakin uzur... ditelan zaman. Ita harap jangan lah bangunan yg usang ni dirobohkan.. biarlah ianya menjadi salah satu mercu dan sejarah yg boleh di lihat oleh anak2 bangsa kita...
Antara bangunan lama yg masih kekal dengan senibina lama yg unik

Antara Masjid yang tertua di Malaysia

Station Keretapi di bandar yg semakin sepi...

Peti surat lama yg masih jelas kelihatan walaupun dah berkurun usianya...

 Lorong-lorong kehidupan....


Ini antara pokok yg terbesar yg berada ditengah2 Malaysia. Pokok yg palig tua dan paling besar ni sangat sukar nak ambil gambar dia.. sebab besar sangat... seram pun ye jugak!
 Hitam putih kehidupan....

Antara sekolah yang tertua... dan disinilah sekolah Penyanyi Popular kesayangan Malaya... Dato Siti Nurhaliza.
Anak2 bangsa ku...Jelajah Pahang


 Antara kehidupan dan kematian.....







Sepanjang jalan kenangan.......
Halus teratur jambangan cempaka,
Ditepi jejawi molek kedidi,
Takkan luntur semangat merdeka,
Dijulang pertiwi sentosa abadi.....
Cindai si desa selasih mewajah,
Gamat Melaka bertingkah kelicap,
Andai nusa masih dijajah,
Nikmat merdeka dapatkah dikecap???
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Tiada ulasan:

Catat Komen

ads