Selasa, 20 September 2011

06 di kuantan - Google Blog Search

06 di kuantan - Google Blog Search


EDISI VIDEO: SYARAHAN PERDANA <b>DI</b> UMP, <b>KUANTAN</b>!!!

Posted: 17 Sep 2011 04:34 AM PDT

Tun Dr. Mahathir datang ke UMP baru - baru ni bagi mengupas tajuk Cabaran Kepimpinan Di Masa Akan Datang. Program tersebut adalah anjuran Universiti Malaysia Pahang (UMP), Kuantan.


Antara lain, Tun Dr. Mahathir turut menyebut bahawa seorang pemimpin harus mempunyai kelebihan yang lebih dari orang bawahannya.

Kalau seorang pemimpin itu setakat ada ilmu yang sama dengan pimpinannya, maka orang itu tidak layak untuk menjadi pemimpin yang baik.


Seorang pemimpin juga perlu merujuk kepada kepimpinan - kepimpinan terdahulu dan tidak hanya mengikut kehendak dirinya sahaja.


Malah, kata beliau, pemimpin juga perlu memikirkan masa depan dan melangkaui batas pemikiran orang lain untuk menjadi pemimpin yang berjaya.


Ps: Maknanya, kalau pemimpin tu jenis yang hamPAS, baik dia tak payah jadi pemimpin. Suruh dia duduk rumah lagi baik daripada dia dok asyik menyusahkan orang.


Dah tu, bukan nak membantu rakyat pun. Dok asyik menipu je kerja dia. Macam dah tak de kerja lain. Mula kata Land Rover, lepas tu boleh bertukar jadi Waja pulak.


Yang lagi best, bila tanya mana jam, dia jawab jam ada dengan isteri dia. Bila tanya siteri, kata dia jam ada kat rumah. Dah pergi ke rumah tanya pasal jam, tak pasal - pasal je kena marah.


Itu ke yang dinamakan sebagai pemimpin? Yang peliknya, masih ada lagi orang yang sokong manusia macam ni. Itu yang heran tu.


Padahal, dah terang - terang dia menipu. Pun orang masih percaya jugak kat dia? Pelik. Ini bukan soal peribadi. Tetapi moral dia sebagai seorang pemimpin.


Macam mana dia nak orang bawahan dia ikut kata dia kalau moral dia pun tak betul? Macam mana orang nak percaya pada dia kalau dia asyik menipu 24jam dan 7 hari seminggu?


Seperti kata Tun, kalau seorang pemimpin tu perangai dia lebih kurang je macam orang bawahan, baik dia tak payah jadi pemimpin. Buat semak je!!!

17 Sept: Kuliah Perubatan JAWI <b>Di Kuantan</b> | DuniaHerbaHPA.com

Posted: 14 Sep 2011 05:00 PM PDT

Tarikh   : 17 September 2011
Hari      : Sabtu
Masa     : 9.00 mlm – 11.30 mlm
Tempat : Dewan LPKIM (depan Vistana Hotel) Kuantan, Pahang.

Kuliah KPJ kali ini disampaikan oleh Pengarah Urusan HPA sendiri. Semua ahli/pengedar dijemput hadir beramai-ramai. MASUK ADALAH PERCUMA.

Sekian, Harap maklum.


klik-beli

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tiada ulasan:

Catat Komen

ads