Rabu, 5 Oktober 2011

06 di lanchang - Google Blog Search

06 di lanchang - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di lanchang</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Sep 2011 07:40 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di lanchang</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Sep 2011 07:33 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di lanchang</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Aug 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di lanchang</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Aug 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di lanchang</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di lanchang</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 07:14 AM PDT

BLOG PAHANG: 06 <b>di lanchang</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Jun 2011 07:17 AM PDT

BLOG PAHANG: 06 <b>di lanchang</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Jun 2011 07:13 AM PDT

BLOG PAHANG: 06 <b>di lanchang</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Jun 2011 07:49 AM PDT

Kay Bakery: Cuti ke Kuala Gandah - <b>Lanchang</b>...

Posted: 11 Jun 2011 01:57 AM PDT

Salam...

Yati janji minggu lalu....sekadar berkongsi tempat menarik..mana la tau...runsing tak tau mana nak bwk anak2..tak perlu jauh2..di dalam negeri pun ada byk tempat menarik....

Cara nak pegi...ikut Karak Hiway...dari tol Gombak...terus je..exit di Lanchang...bayar tol, dari situ sudah ada singboard ke tempat ni...belok ke kanan...perjalanan dari situ dlm 10km...jalan agak kecil (jalan kampung/hutan/pokok getah)..tapi jgn risau...jalan tar yang masih elok..cuma jgn pandu laju2 ye....

pesanan utk pelawat..jika mahu naik gajah..kena beli tiket awal...yati dgr deme sediakan 150 tiket saja utk yg mau menunggang gajah...utk segala xtvt...bermula dari jam 1pm...rujuk pic di atas..

persekitaran yang selesa...kedai makan pun ada di luar atau di dalam..kalau nak bwk makanan sendiri pun boleh...boleh piknik kat sini..ada wakaf2 yg di sedia kan....nyaman ..tapi...panas la sikit,,,,he..hee....

xtvt..bersama gajah bermula jam 2pm...dari memberi makan, menunggang gajah, lihat gajah mandi...mandi dgn gajah...pun ada...

anak2 yati yg lelaki 2 org ni..penakut..hei..mama nye je yg berani....emm...memang gitu la..yati byk kali tgk..selalu yg berani nya budak perempuan...harap2 nya...jgn la begini ye anak2 ku..lelaki harus berani dan kuat ye....mama la puas berposing - klik sana sini..mode bergambar mari....

yati rasa semua orang mesti terhibur...panas melekit..jgn risau..bukan kita sorang je..bau masam..semua pun..huu..hu...pakai pakaian yg selesa ye....dgn kasut...org putih..suka sgt...org tempatan pun...jgn terkejut tiada bayaran, cuma mereka mohon sumbangan pada yg mau naik gajah....jadi..rebut peluang ni...perjalanan ke sini pun dlm..2 jam 45 minit..dari puchong la...toll pun..dlm rm15 gitu...memang budget journey lah...

nanti yati cerita lagi...deer land dan bukit tinggi pulak yea....

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Kay Bakery: Cuti ke Kuala Gandah - <b>Lanchang</b>...

Posted: 11 Jun 2011 01:57 AM PDT

Salam...

Yati janji minggu lalu....sekadar berkongsi tempat menarik..mana la tau...runsing tak tau mana nak bwk anak2..tak perlu jauh2..di dalam negeri pun ada byk tempat menarik....

Cara nak pegi...ikut Karak Hiway...dari tol Gombak...terus je..exit di Lanchang...bayar tol, dari situ sudah ada singboard ke tempat ni...belok ke kanan...perjalanan dari situ dlm 10km...jalan agak kecil (jalan kampung/hutan/pokok getah)..tapi jgn risau...jalan tar yang masih elok..cuma jgn pandu laju2 ye....

pesanan utk pelawat..jika mahu naik gajah..kena beli tiket awal...yati dgr deme sediakan 150 tiket saja utk yg mau menunggang gajah...utk segala xtvt...bermula dari jam 1pm...rujuk pic di atas..

persekitaran yang selesa...kedai makan pun ada di luar atau di dalam..kalau nak bwk makanan sendiri pun boleh...boleh piknik kat sini..ada wakaf2 yg di sedia kan....nyaman ..tapi...panas la sikit,,,,he..hee....

xtvt..bersama gajah bermula jam 2pm...dari memberi makan, menunggang gajah, lihat gajah mandi...mandi dgn gajah...pun ada...

anak2 yati yg lelaki 2 org ni..penakut..hei..mama nye je yg berani....emm...memang gitu la..yati byk kali tgk..selalu yg berani nya budak perempuan...harap2 nya...jgn la begini ye anak2 ku..lelaki harus berani dan kuat ye....mama la puas berposing - klik sana sini..mode bergambar mari....

yati rasa semua orang mesti terhibur...panas melekit..jgn risau..bukan kita sorang je..bau masam..semua pun..huu..hu...pakai pakaian yg selesa ye....dgn kasut...org putih..suka sgt...org tempatan pun...jgn terkejut tiada bayaran, cuma mereka mohon sumbangan pada yg mau naik gajah....jadi..rebut peluang ni...perjalanan ke sini pun dlm..2 jam 45 minit..dari puchong la...toll pun..dlm rm15 gitu...memang budget journey lah...

nanti yati cerita lagi...deer land dan bukit tinggi pulak yea....

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di lanchang</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Jun 2011 07:21 AM PDT

BLOG PAHANG: 06 <b>di lanchang</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jun 2011 07:51 AM PDT

BLOG PAHANG: 06 <b>di lanchang</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jun 2011 12:00 AM PDT

BLOG PAHANG: 06 <b>di lanchang</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jun 2011 08:02 AM PDT

Iffah Hidayati: Kali ini: <b>LANCHANG</b> dan TEMERLOH

Posted: 07 May 2011 08:45 AM PDT

Saya baru pulang dari Felda Bukit Damar di Lanchang. Letaknya di negeri Pahang.

Saya menziarahi keluarga angkat saya di sini. Sudah lama saya tidak pulang menziarahi mereka. Bergerak dari UIA selepas waktu kerja semalam dan sampai di sana satu jam kemudian.

Kawasan rumah abah

Saya pulang bersama dengan adik saya, angah dan rakan saya, Aza. Aza begitu teruja untuk mengikuti saya. Haha. Malam itu, lauk pucuk ubi dan petai masak tempoyak, ikan goreng dan ayam kari menjadi santapan perut kami yang berkeriuk sedari petang. Enak sungguh masakan mak.

Saya berkeluarga dengan abah dan mak semenjak tahun 2008. Sempena program khidmat masyarakat yang dianjurkan oleh persatuan mahasiswa undang-undang kuliyyah Ahmad Ibrahim. 

Abah saya umurnya sudah menginjak ke angka 70..tetapi dia masih lagi kuat memandu wira aeroback nya yang berwarna hijau itu. Masih mampu  memesin rumput di laman hadapan rumah dan mengikuti segala aktiviti keluarga.Pagi hari ini abah dan mak ke Temerloh untuk mengikuti kursus haji. Maka,saya mengambil kesempatan untuk melihat-lihat bandar Temerloh yang terkenal dengan jolokan bandar ikan patin ini ditemani kak long yang sanggup datang dari Kampung Chempaka. Sementara menunggu abah dan mak mengikuti kursus mereka, saya,angah,Aza dan kak long mengambil angin di tepi Sungai Pahang yang lebar dan keruh air teh susu macamnya. Sempat juga kami menaiki sampan panjang yang berulang alik ke seberang untuk menghantar mereka yang masih menggunakan perkhidmatan  ini.

Usai kursus, kami membuntuti kereta abah ke kedai yang menjual ikan patin. Ikan patin sangkar. Tengah hari itu, lauk kami ikan patin masak tempoyak dan kangkung goreng. Sebelah petang, kami menziarahi cucu abah. Baru berusia 30 hari. Berat 3.8 kg. Alahai, kecil sahaja tapi sungguh comel. Pulang berjalan kaki, kami singgah di rumah jiran. Terpegun melihat buah jambu batunya yang bergayutan di pohonnya. Apalagi, pesta memetik jambu air berjalan dengan meriah. Haha. Sayangnya, saya tidak membawa kamera ketika itu.Selepas solat Maghrib, kami pulang meninggalkan Bukit Damar. Saya berdoa keluarga angkat saya sihat sejahtera dan moga saya dapa berkunjung lagi. Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG PAHANG: 06 <b>di lanchang</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Sep 2011 07:49 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di lanchang</b> - Google Blog Search

Posted: 02 May 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di lanchang</b> - Google Blog Search

Posted: 02 May 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

! AKSARA MOTIVASI !: JALAN-JALAN <b>DI LANCHANG</b>, PAHANG.

Posted: 02 May 2011 07:37 PM PDT

Cuti hujung minggu lepas kami sekeluarga melawat taman Deerland dan pusat sanctuari gajah di Lanchang, Pahang. Projek ini telah lama dirancang oleh En. Hubby yang  begitu teruja untuk membawa kami sekeluarga ke sana terutamanya Aqil yang sangat sukakan binatang. Lawatan ini dipandu oleh kawan kami El dan keluarga  dari Lanchang. Manakala Zul  dan tunangnya yang datang dari Raub, Pahang pun turut sama menyertai. Jom layan gambar-gambar kami sepanjang lawatan ke sana.
Burung yang cantik!.. ops! lupe plak namanye.. 

Aqil yang excited tengok kucing hutan!... 

Aqil dan abah sempat lagi berposing
berlatar belakang kucing hutan dan kawasan taman rusa dibelakang tu.. 

Aqil yang berani-berani takut dengan rusa dari Indonesia.
Difahamkan oleh kakitangan yang bertugas,
rusa dari indon ini lebih jinak berbanding rusa malaysia,
bulunya agak kasar dan badannya lebih kecil berbanding rusa Malaysia.

Pengunjung yang sibuk memberi makan dan bergambar kenang-kenangan.

Saya yang tidak ketinggalan bergambar gaya ibu-ibu masa kini.. hehe~!

Setiap pengunjung yang menunjukkan tiket masuk 
akan diberi sebakul makanan rusa oleh adik diatas.

Burung unta. Tinggi sungguh!!

Kepalanya asyik terjulur-julur mintak makanan. hahaha...

Rusa dari korea. Cantik! bulunya halus dan berbintik putih. 
Dapat bela sekor pun best jugak.. haha!

Beruang Malaya! namanya Hitam. 
Cerdik betul! tuannya panggil dia terus datang. 
Suruh duduk, dia duduk terus.. .pandai!
Aqil yang takut-takut, tapi sempat lagi gosok badan ular sawa tu.. huhu!

Abah dan Aqil serta El dan anaknya, Rayyan sempat bergambar
 dengan beruang yang paling besar disitu.

TAMAN SANCTUARI GAJAH, LANCHANG


Antara penghuni  taman sanctuari gajah.
Tempat ni tidak jauh dari  taman Deerland di atas.
Gajah Malaya ini dikatakan gajah mini di dunia.... 
 Err! tak tahu la kalau gajah di Afrika tu macammane yea!
Gajah ni baru keluar dari hutan.. 
Comot sangat dan bersedia untuk mandi di sungai yang berdekatan..
Ni lah rombongan kami.. Dari kiri : Al, Zul, En. Hubby, Aqil, Fifah, Isteri El dan El dan anak-anak.. Belakang skit tu ialah bibik diorang. (Gambar ni dirakam diluar pintu masuk Deerland)

Hujung sekali sebelah kanan tu ialah adik saya.. 
Gajah yang tengah mandi... Ngan staf-staf sekali pun terpaksa mandi gak.. hahah..

Muka yang kepenatan... masa ni dah nak balik daa.. 
Selesai melawat taman rusa dan pusat sanctuari gajah, kami dijemput oleh El dan keluarga untuk menjamu selera di rumah bapanya yang tidak jauh dari situ. Menu istimewa ikan temerloh yang dijamu kepada sangat menyelerakan. Terima kasih banyak yang tidak terhingga di atas layanan yang istimewa kepada kami semua. Jangan lupa jemput lagi... 
p/s - kepada anda yang ingin melepaskan kebosanan melihat hutan batu di K. Lumpur, bolehlah melawat ke sana kerana jaraknya lebih kurang 1 jam lebih perjalanan dan exit di tol lpt lanchang. Layanan staff di sana sungguh istimewa kerana banyak penerangan diberikan. Selain itu, haiwan di situ kebanyakkannya boleh dipegang dan bergambar bersama contohnya bersama rusa, ular dan beruang serta gajah.. (kalau berani la.. hehe..)
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Mohd Sharkar&#39;s Personal Blog: Program Walkabout <b>di Lanchang</b> - 24 <b>...</b>

Posted: 28 Jun 2011 12:06 AM PDT

BLOG PAHANG: 06 <b>di lanchang</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Sep 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di lanchang</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Sep 2011 08:03 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di lanchang</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Sep 2011 07:37 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Tiada ulasan:

Catat Komen

ads