Rabu, 5 Oktober 2011

06 di maran - Google Blog Search

06 di maran - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di maran</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Sep 2011 01:37 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di maran</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di maran</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di maran</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di maran</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jul 2011 02:56 AM PDT

Kategori Dari Bahagian

UMNO Maran Mahu Pastikan Kekal Kawasan Bonus Untuk BN

Oleh: Azlina Rosdy

MARAN, 4 Julai –  Ketua UMNO Bahagian Maran, Datuk Mohd. Tan Aminuddin Ishak menyifatkan kawasan Maran sebagai satu kawasan bonus buat UMNO dan Barisan Nasional untuk menyumbang kerusi kemenangan di Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang kerana rakyat di kawasan ini sentiasa percaya dan yakin dengan pentadbiran sedia ada.

"Sebab itulah, di Maran, kita sentiasa memenangi kesemua kerusi. Namun begitu, ini bukan bermakna kita boleh alpa. Perhatian tetap perlu dan kebajikan serta pembangunan tetap perlu disalurkan kepada rakyat bagi membalas kepercayaan rakyat yang tidak pernah berbelah bagi kepada kita.

"Saya yakin, PRU akan datang, kita tetap mampu memberi kemenangan mutlak kepada parti. Sebab itu, saya sentiasa menjaga permasalahan rakyat malah UMNO telah berjaya mengeluarkan rakyat  di sini dari kehidupan miskin tegar. Kita telah menaiktaraf kehidupan rakyat di sini agar mereka hidup lebih selesa dan terus yakin dengan pucuk pimpinan," katanya kepada UMNO-Online.

Selain itu katanya, bagi memajukan lagi Bandar Maran ini, beliau kini dalam proses memohon agar institut pengajian tinggi (IPT) di bina di Maran.

"Kita telahpun menyediakan tapaknya cuma masih masih menanti agar impian penduduk di sini menjadi kenyataan untuk melihat sebuah IPT terdapat di Maran.

"Sekiranya ianya terlaksana, sudah tentu sosio ekonomi penduduk bahagian Maran akan menjadi lebih baik dan Bandar Maran akan lebih menjadi tumpuan ramai. Saya sedar, banyak prosdur harus dilalui untuk menjadikan impian ini satu kenyataan tetapi ianya bukanlah sesuatu yang mustahil. Kita hanya menanti masa dan ketikanya sahaja," terang Aminuddin.

Ketika di tanya mengenai gerak kerja bagi menghadapi PRU akan datang, beliau menjelaskan, gerak kerja sentiasa berjalan dan ianya bukanlah semata-mata kerana PRU semakin hampir.

Katanya, semua sayap juga sentiasa menjalankan peranan masing-masing untuk memantapkan UMNO di Maran.

"Daftar pengundi baru contohnya, setiap kali ada program, kaunter sentiasa diwujudkan malah di pasar tani juga ada kaunter daftar pemilih. Program Juara Rakyat juga diadakan setiap bulan dan ianya sentiasa mendapat sambutan baik di kalangan warga Maran. Malah kita juga sentiasa mendekati rakyat melalui semua program  yang kita jalankan.

"Sebab itu saya yakin, rakyat tidak akan mudah berpaling tadah walaupun disogokkan dengan pelbagai isu mengarut pembangkang yang memburukkan UMNO dan BN. Rakyat di sini sedar dan dapat berfikir dengan waras membezakan yang mana benar dan yang mana fitnah," ujarnya lagi.

Beliau turut melahirkan harapan agar rakyat bukan sahaja di Maran tetapi di semua negeri agar terus memberi kepercayaan kepada kerajaan sedia ada untuk memimpin negara dalam memastikan negara sentiasa aman dan rakyat berbilang kaum dapat hidup penuh harmoni. -MediaUMNO

Berita Bertarikh 4 July 2011 Pada 5:46 PM

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG PAHANG: 06 <b>di maran</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Sep 2011 03:29 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Gambar Kemalangan Ambulans Dilanggar Kereta Myvi <b>Maran</b>

Posted: 26 Sep 2011 12:06 AM PDT

Assalamualaikum. Baru-baru ni banyak kita dengar kes kemalangan ambulans di merata tempat, ada yang melibatkan kematian, ada yang tidak. Tapi pada pendapat aku, ianya satu masalah yang cukup besar. Pesakit naik ambulans untuk hidup, bukan untuk mati. Pemandu ambulans ni bawa laju tak kira kes. Kes pesakit stabil atau pesakit nak pindah hospital pun dia nak bawa laju-laju, untuk apa pun aku tak tahu. Lain la kalau kes kecemasan. Ni terbaru kes di Lebuhraya Pantai Timur (LPT) Maran ni, sebelum ambulans tu buat u-turn, dia tak tengok ke kiri dan kanan. Jangan sangka kalau dah bunyi siren, orang boleh dengar. Memang orang dengar tapi kadang-kadang orang tak dapat nak agak dari mana bunyi tu datang. Nasib baik tiada penumpang atau pesakit di belakang. Kalau tidak….Aku malas nak komen lebih-lebih, biarlah Kementerian Kesihatan yang ambil tindakan untuk menambah baik ambulans di Malaysia. Di bawah ada koleksi gambar-gambar kemalangan ambulans yang pernah terlibat dalam kemalangan sejak dua menjak ni. Berita tentang kemalangan ambulans dilanggar Myvi pun ada kat bawah. P/S: Walau kematian itu pasti dan boleh berlaku di mana-mana sahaja, tapi jangan jadikan ambulans sebagai kereta mayat bagi pesakit dan semua penumpang di dalamnya. Ambulans nak selamatkan orang. Boleh?

Gambar Kemalangan Ambulans 1Gambar kemalangan ambulans di Melaka Tengah, Melaka
Gambar Kemalangan Ambulans 2Gambar kemalangan ambulans di Kinabatangan, Sabah
Gambar Kemalangan Ambulans  3Gambar kemalangan ambulans di Jelai, Tampin, Negeri Sembilan

MARAN: Seorang pemandu ambulans dan seorang pembantu klinik dari Klinik Kesihatan Maran, di sini, nyaris maut apabila ambulans dinaiki mereka dirempuh sebuah Perodua Myvi ketika mahu mengambil mangsa kemalangan di Kilometer 156.4, Lebuhraya Pantai Timur (LPT), semalam.

Dalam kejadian jam 1 tengah hari, ambulans dinaiki petugas klinik terbabit masing-masing berusia 30-an berada di lokasi berkenaan untuk menyelamatkan seorang penunggang motosikal yang terbabas tetapi berada di seberang lebuh raya di laluan menuju ke Kuantan.

Ketua Polis Daerah, Deputi Superintendan Ahmad Johari Shahabudin berkata, sebaik tiba di lokasi, ambulans berkenaan dikatakan mahu menyeberang jalan selepas pihak peronda LPT membuka penghadang besi di tengah laluan.

Menurutnya, ketika membelok untuk ke laluan bersebelahan, tiba-tiba sebuah Perodua Myvi dinaiki dua wanita yang dipandu laju merempuh ambulans secara berdepan.

"Rempuhan terbabit menyebabkan kedua-dua kenderaan remuk di depan dan sisi, namun semua mangsa terselamat dan tidak cedera," katanya ketika dihubungi.

Ahmad Johari berkata, berlaku sedikit kesesakan selepas kemalangan terbabit berikutan kedua-dua kenderaan berada di tengah jalan sebelum dialihkan.

"Berikutan kemalangan itu, sebuah ambulans lain dihantar untuk mengambil penunggang motosikal berusia lingkungan 20-an yang cedera ringan selepas terbabas.

"Mangsa yang terbabit dengan kemalangan membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Maran dan kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987," katanya.


Sumber: Harian Metro Online

Tiada ulasan:

Catat Komen

ads