Sabtu, 4 Februari 2012

06 di karak - Google Blog Search

06 di karak - Google Blog Search


Blog Trias Malaysia: Singkapan Fm Semantan <b>di Karak</b>, Pahang

Posted: 18 Jan 2012 06:15 PM PST


Singkapan batuan kepunyaan Formasi Semantan ini dicerap berhampiran Pekan Karak, Bentong. Litologi singkapan terdiri daripada syal berkarbon dan sedikit batu lumpur bertuf. Dari penelitian batuan di lapangan didapati bahawa jujukan batuan adalah kepunyaan Ahli Belenggu yang didominasi oleh syal berkarbon.

Strata batuan mengalamai canggaan yang rencam di mana struktur seperti sesar, kekar dan perubahan jurus kemiringan dapat dicerap.

Struktur 'Kink Band' yang dapat dicerap pada batuan syal berkarbon.

Antara fosil moluska (ammonoid Frankites sp. ) yang ditemui yang menunjukkan julat usia Ladinian (Trias Tengah) hingga Karnian (Trias Atas).

Struktur sesar yang telah memotong hampir bersudut tegak dengan perlapisan batuan.

Saling lapis syal berkarbon dan batu lumpur bertuf.

Struktur lipatan.
Full content generated by Get Full RSS.

Spyshot Proton P3-21A <b>di</b> Lebuhraya <b>Karak</b> | Blogger2u

Posted: 29 Jan 2012 08:18 AM PST

Semakin dekat hari pelancaran, semakin banyaklah spyshot model global terbaru Proton P3-21A berjaya dirakamkan oleh paparazzi-paparazzi bidan terjun di luar sana. Admin pun kalau dah berjumpa dengan P3-21A kat atas jalan raya dah tentu akan ambil gambar juga barang sekeping dua, walau pun menggunakan handphone murah je. Nak beli DSLR yang mahal tu tak mampu lagi.

Menurut rakan blogger Funtasticko, gambar spyshot terbaru itu diambil oleh pembacanya di Lebuhraya Karak kelmarin. Tengok bahagian sisi dan sport rim pun admin dah tahu yang P3-21A cantik banget.

Post berkaitan :

Full content generated by Get Full RSS.

SPYSHOTS : P3-21A ditemui <b>di</b> lebuhraya <b>Karak</b>!!! | funtasticko design

Posted: 29 Jan 2012 05:35 AM PST

Spyshots terbaru ini telah diemailkan kepada saya oleh sahabat kita, bro mohderic sebentar tadi. Difahamkan 2 buah P3-21A sedang menjalani ujian jalan raya telah ditemuinya di lebuhraya Karak. Terima kasih bro mohderic kerana sudi berkongsi gambar & info ini dengan kita.

JOM UNDI FUNTASTICKO DESIGN http://www.socialmediaweek.com.my/awards/category.php?id=17

Advertisement
Full content generated by Get Full RSS.

Tiada ulasan:

Catat Komen

ads