Isnin, 25 Mac 2013

06 di temerloh - Google Blog Search

06 di temerloh - Google Blog Search


Tutti Frutti Kini <b>di Temerloh</b>

Posted: 22 Mar 2013 05:30 PM PDT

Petang semalam sempat juga singgah merasa froyo di Tutti Frutti yang baru dibuka di Temerloh. Sehingga Ahad ini 24.03.2013 potongan 20% diberikan kepada setiap pembelian.

wpid 20130322 180203 eo Tutti Frutti Kini di Temerloh

Bersebelahan KFC 24jam Temerloh.

Lokasi Tutti Frutti ini betul-betul di bangunan sebelah KFC 24jam tu. Lokasi ini kurang sibuk lagi jadi sesuai untuk lepak dengan kawan sambil menikmati froyo.

wpid 20130322 181028 eo Tutti Frutti Kini di Temerloh

wpid 20130322 181033 eo Tutti Frutti Kini di Temerloh

Susunatur dalamannya sangat ringkas tapi menarik. Tidak pasti ada wifi free atau tidak, tapi rasanya macam tiada.

wpid 20130322 180817 eo Tutti Frutti Kini di Temerloh

1 mangkuk kongsi berdua.

Itu sahaja yang kami ambil tadi, itupun lepas tolak diskaun 20% seperti yang dijanjikan kena bayar RM10.90 juga. Walaupun katanya RM0.53 untuk setiap 10gram pasti akan kena mahal juga.

wpid 20130322 180919 eo Tutti Frutti Kini di Temerloh

Nak raa yer Haq.

wpid 20130322 181123 eo Tutti Frutti Kini di Temerloh

Comotnya makan.

Haq makan bukan main lagi comotnya. Dah taknak orang suapkan, pandai dia jer nak suap sendiri.

P/s: Aku sokong ler orang Melayu punya bisnes, agak-agaklah nak komen fb orang lain siap ber-tag member bagai.

pixel Tutti Frutti Kini di Temerloh

King Ungu: Bercuti <b>di Temerloh</b>

Posted: 09 Jan 2013 08:42 AM PST


Semalam King Merah pergi bercuti dengan kawan- kawan King Merah dari Temerloh sendiri untuk mengajak King Merah pergi ke tempat - tempat yang agak menarik . 


Pada mulanya , King Merah dah rancang untuk datang ke Temerloh untuk berjumpa kawan King Merah di sana yang bernama SYAFIQAH ( EFFI ) dan INTAN yang sekian lama tidak berjumpa . Mana taknya waktu kecil dahulu mereka merupakan jiran - jiran King Merah semasa family King Merah duduk di quartes Hospital dahulu .


Sekarang kedua - dua kawan King Merah berpindah ke Temerloh dan menetap di sana . Kami semua ibarat adik beradik . Mana taknya sejak kecil lagi memang dah rapat . Tadika satu tempat , main di tamat selalu bersama , bila masuk sekolah rendah kelas pun sama , memang kami tidak boleh pisah .


Tetapi apakan daya semua tu tak panjang . Macam King Merah cakap tadi mereka berdua berpindah ke Temerloh . Semalam apa yang King Merah rancangkan semuanya menjadi . Memang seronok sangat semalam .


Bila dah sampai dekat stesen bas tu . Apa lagi tunggu kawan King Merah la pula . Ingatkan dah sampai awal daripada King Merah , rupa - rupanya datang lewat daripada King Merah . It's ok . Kawan yang King Merah tunggu tu nama dia EFFI


Bila dia dah sampai , tunggu pula lagi seorang nama dia INTAN . Lama sangat menunggu sampai satu tahap King Merah ajak kawan - kawan King Merah gerak dulu .Tak lama lepas itu , si Intan tu terkejutkan King Merah dari arah belakang . Nasib baik tak bagi SIKU King Merah yang agak tajam nie . Ingat siapa la masa tu .


Bila semua dah ada , apa lagi pergilah melantak dahulu . Memang pagi tu memang King Merah lapar sangat - sangat . King Merah cakaplah dekat diaorang yang King Merah dah lama tak makan PIZZA . So , diaorang pun ajak la makan Pizza . Memang seronok sangat - sangat .






Ini EFFI dan INTAN .







Kuat betul diaorang makan . Pizza besar benor . Benda tu je King Merah belanja diaorang .







Ambil nok . Dah belanja tu , tengok bil RM 108.10 . Terkezut orang King Merah di buatnya . 






Dah siap pergi makan Pizza sampai habis duit RM 108.10 . King Merah dan kawan - kawan King Merah pun pergilah berjalan - jalan satu bandar Temerloh tu . Tengok baju la . Tengok seluar la . Tengok jam la . Macam - macam la pergi tengok .


Lepas tu boleh pula singgah kedai ikan . King Merah memang suka bela ikan pun . Tengok ikan berenang memang dapat menenangkan fikiran . Tengok akuarium yang dijual siap ada rumput - rumput dan segala macam benda , menambahkan keinginan King Merah untuk membelinya .


Tetapi apakan daya , King Merah kenalah berjimat - cermat . Maybe bulan depan King Merah beli akuarium tu . Memang King Merah tak sabar sangat - sangat dah nie . Dah puas pusing - pusing bandar Temerloh tu , singgahlah KFC Temerloh tu . Amboi kuatnya makan . Hehehe ...






Just tangkap gambar air dengan duit syiling je . Hehehehe ...






Pergi KFC nie bukannya dalam plan King Merah , tetapi rancangan si Intan tu . Dia suruh King Merah dan kawan - kawan King Merah pergi dahulu . Dia nak jumpa kawan dia kejap . Last - last tak jadi . Sabar je la .


Lepas tu pergilah tempat si Intan jumpa kawan dia tu . Tetapi selepas habis makan Pizza tu . Memang dah ada seorang kawan Intan follow kitaorang . Nama dia King Merah lupa . Baik orangnya . Tak lama lepas itu Intan ajak pergi STATION CAFE . Kedai dia tu betul - betul depan kitaorang . 


Lagipun King Merah tak pernah merasa makanan dekat situ . Terasa juga nak pergi cuba . Last - last pergi la juga dengan perut yang dah penuh nie . Dah tahu nak sumbat macam mana lagi . Di sebabkan nak jaga hati kawan merangkap sahabat King Merah ikut je la . Bukan selalu jumpa pun .






Sorry gambar gegar . Siapalah tangkap gambar nie . Hehehe ...







Tiga wanita . Geng cermin mata . Hehehe ...







King Merah with IKHRAM .







Nie shushi yang Intan nak sangat makan . Yang warna hijau tu sekali letak dekat lidah terus menangkap . Memang pedas gila kot .






Perut pun semakin makan semakin penuh . Memang kenyang sangat King Merah pada hari tu . Sampai nak pecah dah perut nie . Tak lama lepas tu kitaorang rancang nak pergi ke bandar lama .


Dah sampai bandar lama , King Merah baru teringat ada jambatan yang merentasi anak sungai Pahang . Nak kata luas tu memang la luas tetapi kalau di bandingkan denga sungai Pahang , luas lagi sungai Pahang .


Bila dah jalan atas jambatan tu lepas tu bawah tu ada sungai , perasan takut di dalam diri King Merah secara tiba - tiba timbul . Nak kata takut gayat tak juga . Sebenarnya King Merah tak biasalah dengan air sungai . 


Bila dah jalan atas jambatan tu , bermacam - macam tanggapan negatif yang timbul di kotak pemikiran King Merah . Terasa nak jatuh la . Kalau jatuh nak buat apa la . Macam - macam la .






Bergambar dahulu sebelum meyeberangi anak sungai tu .







Giliran kami pula untuk meyeberang nie .







Bergambar dengan perkataan TEMERLOH .







Bergambar atas jambatan .






Memang menyeramkan bila main seberang sana seberang sini . Bila dah sampai dekat sebelah sana , terasa yang diri ini jalan dah tak betul . Memang kelakar betul . Peristiwa yang tak dapat dilupakan .


Bila dah puas jalan atas jambatan tu , tengok bot terus terasa nak naik bot . Apalagi belari kitaorang nak dapatkan bot tu . Sampai jambatan tu pun bergoyang habis . Sabar je la .


Bila dah dapat naik bot tu , tengok depan tengok belakang sungai Pahang . Aduh , memang mengigil King Merah dibuatnya . Terasa tak senang duduk . Tetapi seronok dapat main pusing - pusing dekat sungai Pahang tu .






Atas bot .







Dah puas main pusing - pusing dekat sungai Pahang tu . Bila dah naik darat tu tak akan lupa bergambar dahulu .






Tak lama lepas kitaorang main pusing - pusing tu . Kami semua terus ke pasar malam . Aduh memang rambang mata betul King Merah nie . Tetapi kena bersabar sedikit la . Hehehehe ...


Kami semua rancang nak pergi ke KUBANG GAJAH . Memang jauh juga la dari tempat kitaorang main pusing - pusing tu . Memang memenatkan . Lepas tu King Merah dengan kawan King Merah tu pun merancang untuk balik . King Merah naik bas dalam pukul 7 malam .


Memang percutian yang menyeronokan dan sukar untuk di lupakan . Harap dapat la lagi bercuti macam nie dengan kawan - kawan lama .



TERIMA KASIH kerana sudi baca post King Merah kali ini ...jangan lupa like tau =)

Kursus DA <b>di Temerloh</b> - 17/03/2013 - persatuan pengubatan islam <b>...</b>

Posted: 15 Mar 2013 11:00 PM PDT

PERSATUAN PENGUBATAN ISLAM DARUL ANSAR MALAYSIA: Kursus DA di Temerloh - 17/03/2013

Tiada ulasan:

Catat Komen

ads