Sabtu, 13 Julai 2013

06 di kuala rompin - Google Blog Search

06 di kuala rompin - Google Blog Search


Sesi &#39;memburu&#39; udang galah <b>di Kuala Rompin</b>.. - StoRiEs AbOuT <b>...</b>

Posted: 08 Jul 2013 08:53 PM PDT

Salam semua..esok puasa kan..selamat berpuasa utk semua k..sebelum tuh, meh tepek gmbar jalan2 cari makan kitorng kat Kuala Rompin ni..hehehehe..sibuk nak merasa udang galah sbb bile surfing internet baru tau Kuala Rompin ni femes ngan udang galah ni..tp on the way tuh kitorng tersesat jugaklah sbb tak perasan mane portnya..rupe2nye port udang galah ni hanyalah di Kampung Leban Chondong, few km jauhnye sebelum smpai ke bndar Kuala Rompin (ni arah dari Kuantanlah ye)..tp takdelah sesat jauh pon, smpat tgk2 balik info kat blog orang then patah balik..terus jumpe..hehehehe
Nway, smpat merasa sejenis masakan je utk udang galah tu..amik yg ready masak..klu nk order masakan lain pon boleh tp takut lmbat kan..total makan dua ekor udang + nasi + lauk lain + air..rm73...hahahha..lunch mahal kan..sesekali takpelah asalkan hajat lepas dah nk merasa udang galah kat sini..=p
Dua beradik sebelum gerak ke Kuala Rompin..happy jek muka nk berjalan kan
Inilah port lunch kami arituh..Gerai Makan Mak Ngah ..smpai kedai ni dalam kol 2pm..just nice jekla kan

Udang galah masak sambal..sedappppppp..sekor pon dh cukup buat lauk..
Papa melayan anak bujang makan
Mama n anak dara..rmbut serabai baru bgun tido..hehehe
Papa ready nak membaham..=p..smpai kepala2 tu licin die sedut..kalau mama tak reti..makan isi udang jekla..
Sedap die makan sndiri..tak macam kakak yg manjang nk disuap..>_<..nway, adik n kakak makan lauk ayam goreng jek..hehe
Sebelum balik, smpat amik gmbar kat mercu tanda udang galah ni..tpt ni nama die R&R Leban Chondong..dekat jek dgn area simpang Muadzam Syah-Kuala Rompin

After makan, meneruskan perjalanan ke resort yg ditempah..dlm kol 3pm lah smpai resort tu..smbung citer kat entry lain nnti k..=)

Tiada ulasan:

Catat Komen

ads